• Anonym (Ts)

    Parfym till 13-årig tjej?

    Min systerdotter önskar sig en parfym/edt i julklapp. Någon som har tips på vad som är poppis? Har ingen aning, använder själv inte parfym. Ska vara ungdomligt och fräscht.

  • Svar på tråden Parfym till 13-årig tjej?
  • smulpaj01
    Anonym (Yikes) skrev 2017-11-27 22:12:57 följande:

    För mig doftar det betydligt mer än att ha lite parfym vid nacken. Krämen är ju över hela kroppen och parfymen i krämen överförs till alla kläder och lakan men om man sprutar parfym vid nacken så är det ju bara lite av tröjan och kudden som det överförs parfym till. Jag tycker det är stor skillnad.


    Håller med dig. Bodylotion från bodyshop (och vissa andra bodylotion) stinker verkligen och man måste tvätta lakan och kläder flera ggr för att få bort det.
  • Anonym (Lite)
    Anonym (Yikes) skrev 2017-11-27 22:05:45 följande:
    Jag ville gilla det och har försökt för att det låter bra i teorin men får nästan panik av att hela kroppen och sen kläder och lakan luktar parfymerat så jag måste duscha bort det någon timme efter att jag har smörjt in mig. Jag vet att du inte skrev det till mig men ville bara ge en annan sida av myntet.
    Jag använder BS bbutter till extra torra partier på kroppen (händer, armbågar, knän etc) och vanlig parfymfri lotion till resten. Då blir det inte för mycket för mig. Jag är luktkänslig och har valt en fruktig bb, de med mer parfym funkar inte alls.
  • Duckan

    Clean har många olika varianter, lukta på dem. Finns även som bodysplash nu, inte lika starka som parfym.

  • Anonym (Yikes)
    smulpaj01 skrev 2017-11-28 08:01:53 följande:
    Håller med dig. Bodylotion från bodyshop (och vissa andra bodylotion) stinker verkligen och man måste tvätta lakan och kläder flera ggr för att få bort det.
    Det var faktiskt just BS bodylotion jag använde och även om den egentligen doftade gott och svagt så blev det helt vidrigt att ha det över hela kroppen och att det överfördes till badrock, kläder och lakan. Jag testade ett par gånger men varje gång fick jag nästan panik av all doft överallt och var tvungen att duscha igen och tvätta allt krämen hade varit i kontakt med. Aldrig mer parfymerad bodylotion för mig!
    Anonym (Lite) skrev 2017-11-28 08:06:11 följande:
    Jag använder BS bbutter till extra torra partier på kroppen (händer, armbågar, knän etc) och vanlig parfymfri lotion till resten. Då blir det inte för mycket för mig. Jag är luktkänslig och har valt en fruktig bb, de med mer parfym funkar inte alls.
    BS har ett bodybutter utan parfym om du inte visste det.

  • Anonym (Puff)
    Lillaluma skrev 2017-11-27 00:48:50 följande:

    Hej, jag jobbar på parfymavdelningen på ett stort varuhus. Jag skulle rekomendera tex Ariana Grande, Hollister, Lacoste eller Ralph Lauren.

    Light blue skulle jag säga är på tok för "vuxen" för en 13åring och dkny "äpplen" känns rätt ute....


    Funderar på att köpa Light blue till en 22-åring. Skulle det funka?
  • Anonym (Lite)
    Anonym (Yikes) skrev 2017-11-28 16:45:06 följande:
    Det var faktiskt just BS bodylotion jag använde och även om den egentligen doftade gott och svagt så blev det helt vidrigt att ha det över hela kroppen och att det överfördes till badrock, kläder och lakan. Jag testade ett par gånger men varje gång fick jag nästan panik av all doft överallt och var tvungen att duscha igen och tvätta allt krämen hade varit i kontakt med. Aldrig mer parfymerad bodylotion för mig!
    Anonym (Lite) skrev 2017-11-28 08:06:11 följande:
    Jag använder BS bbutter till extra torra partier på kroppen (händer, armbågar, knän etc) och vanlig parfymfri lotion till resten. Då blir det inte för mycket för mig. Jag är luktkänslig och har valt en fruktig bb, de med mer parfym funkar inte alls.
    BS har ett bodybutter utan parfym om du inte visste det.

    Det visste jag faktiskt inte! Tack för tips.
  • Anonym (Puff)
    Anonym (Yikes) skrev 2017-11-27 22:05:45 följande:
    Jag ville gilla det och har försökt för att det låter bra i teorin men får nästan panik av att hela kroppen och sen kläder och lakan luktar parfymerat så jag måste duscha bort det någon timme efter att jag har smörjt in mig. Jag vet att du inte skrev det till mig men ville bara ge en annan sida av myntet.
    Håller med. Kul att lukta jordgubb över hela kroppen ;-(
  • Anonym (Puff)
    Anonym (Yikes) skrev 2017-11-28 16:45:06 följande:
    !
    Anonym (Lite) skrev 2017-11-28 08:06:11 följande:
    Jag använder BS bbutter till extra torra partier på kroppen (händer, armbågar, knän etc) och vanlig parfymfri lotion till resten. Då blir det inte för mycket för mig. Jag är luktkänslig och har valt en fruktig bb, de med mer parfym funkar inte alls.
    BS har ett bodybutter utan parfym om du inte visste det.

    Vad heter denna? Jag har letat men inte hittat någon utan parfym.
  • Anonym (Yikes)
    Anonym (Puff) skrev 2017-11-30 08:57:55 följande:
    Vad heter denna? Jag har letat men inte hittat någon utan parfym.
    En vit burk som heter Aloe nånting.
  • Anonym (Puff)
    Anonym (Yikes) skrev 2017-11-30 16:58:47 följande:

    En vit burk som heter Aloe nånting.


    Hittar den inte på deras webbsida. Får fråga i butiken.
  • aerial
    Alessia skrev 2017-11-26 23:29:53 följande:

    Min yngsta dotter och hennes tjejkompisar är visserligen ett par tre år äldre, men deras favoritdoft är nog Dolce & Gabbanas Light Blue. Den är mycket fräsch, inte påträngande, en ung doft.

    Jag vet att hon smygsprayar sig med en av mina favoritdofter Saharienne från Yves Saint Laurent. Också fräsch, men Light Blue passar absolut bättre till  enså ung flicka.


    Den har jag haft sen jag i gymnasiet, så i typ femton år hehe. Men tycker om lätta dofter. Har försökt med andra, både lätta och tyngre men återkommer alltid till Light Blue.
  • Anonym (Vardags)
    Duckan skrev 2017-11-28 08:48:40 följande:

    Clean har många olika varianter, lukta på dem. Finns även som bodysplash nu, inte lika starka som parfym.


    Går den att använda till vardags inga starka dofter?
Svar på tråden Parfym till 13-årig tjej?