• Anonym (Puss)

    Ont vid sex, men bara med honom.. :’( häälp

    Hej.

    Jag har precis hittat en kille som är helt underbar på alla sett, han är perfekt för mig & jag har nog börjat blivit kär.. MEN jag får så himla ont efter sex med honom. Han är inte särskillt stor och jag har inte fått den smärtan med någon annan heller & då jag varit singel ett tag nu har jag varit med om en del, vi kör inte på särskillt hårt heller????

    Jag har inte sagt något om det här till honom, tänk om han känner lika obehag?

    Nu är jag osäker på om det är något att gå vidare med men det känns väldigt jobbigt om det just skulle bero på detta????

    Någon som varit med om liknande?

  • Svar på tråden Ont vid sex, men bara med honom.. :’( häälp
  • Anonym (S)

    Ja, dock inte för att han var liten eller så, men för att han var lite "sned" och kom åt min livmodertapp. Detta hände dock bara under doggystyle, men började blöda varje gång. Har ni testat någon annan ställning eller du får ont hur ni än gör?
    Blir du upphetsad, känner du dig bekväm med honom? Tänker att det kan göra riktigt ont om man inte är våt. 
    Går du på nåt preventivmedel med hormoner? För det kan ju verkligen påverka. Jag fick ont av sex när jag gick på minipiller, det visade sig att mina slemhinnor fått sig en törn av minipillerna, när jag slutade med pillerna så blev det bättre nästan direkt. 

    Hur ont har du under mensen? Har du kollat om du kanske har endometrios? Vet inte hur myom känns, men det kan nog också bidra till att man får ont under sex, om man har det. Vaginism kan ju också vara något du kanske borde kolla upp. Men detta är då i värsta fall, alltså om det jag skrivit ovan inte stämmer in, då är det bästa att du söker hjälp hos en gynekolog. 

  • Anonym (Puss)

    Tack för svar, ska kolla upp de..

    Men om jag nu har något borde jag väl fått ont av dom andra också? Men de är just bara med honom. Vi är lite snabba så de kan ju va så att jag inte är tillräckligt ?uppvärmd?????

  • Anonym (Undrar)

    Hur ofta har ni sex? Hur länge? Använder ni kondom?

    Min fru hade problem med en tidigare pojkvän, att det gjorde ont efter samlag. Ibland under samlaget också men då när hon var upphetsad kände hon inte så mycket av det. När vi skulle börja ha sex var hon orolig för obehag, men det har inte varit några problem. De skillnader som finns är att de hade sex väldigt ofta, nästan varje dag, medan vi har några gånger per månad. De hade också ganska långa samlag medan våra går rätt fort, och vi har längre för- och efterspel. Ytterligare använde de kondom medan vi kör utan.

    Så hon funderar på om besvären berodde på en kombination av detta, att det blev ett "nötande" av gummi mot slemhinnorna en ganska lång stund varje dag.

  • Anonym (Puss)
    Anonym (Undrar) skrev 2017-11-27 09:45:27 följande:

    Hur ofta har ni sex? Hur länge? Använder ni kondom?

    Min fru hade problem med en tidigare pojkvän, att det gjorde ont efter samlag. Ibland under samlaget också men då när hon var upphetsad kände hon inte så mycket av det. När vi skulle börja ha sex var hon orolig för obehag, men det har inte varit några problem. De skillnader som finns är att de hade sex väldigt ofta, nästan varje dag, medan vi har några gånger per månad. De hade också ganska långa samlag medan våra går rätt fort, och vi har längre för- och efterspel. Ytterligare använde de kondom medan vi kör utan.

    Så hon funderar på om besvären berodde på en kombination av detta, att det blev ett "nötande" av gummi mot slemhinnorna en ganska lång stund varje dag.


    Nej vi har inte hållt på längre än normalt, använder heller inte kondom. Men kort förspel.. kanske är där det sitter men brukar inte vara känslig för pangpå.

    Börjar nästan undra om man kan va allergisk mot vissa? Haha????
    Cl4udio skrev 2017-11-27 09:42:59 följande:

    tog du den i tvä:an utan glidmedel?


    Nä inte i 2an..
  • Anonym (Undrar)
    Anonym (Puss) skrev 2017-11-27 12:25:04 följande:
    Nej vi har inte hållt på längre än normalt, använder heller inte kondom. Men kort förspel.. kanske är där det sitter men brukar inte vara känslig för pangpå.

    Börjar nästan undra om man kan va allergisk mot vissa? Haha????
    Cl4udio skrev 2017-11-27 09:42:59 följande:

    tog du den i tvä:an utan glidmedel?


    Nä inte i 2an..
    Jag läste om någon som var allergisk mot en tidigare pojkväns sperma. Hon blev irriterad och fick sveda i slidan, på magen, i ansiktet eller var hon tog den. Kanske ni skulle testa kondom en period och se om det blir skillnad, eller låta honom dra sig ur när det går.
  • Anonym (b)

    Men vad är det för slags smärta? Är det sveda eller är det mer ömhet eller något annat?
    Har du testat dig för könssjukdomar?
    Några tecken på svamp eller bakteriell vaginos?

  • Anonym (S)
    Anonym (Puss) skrev 2017-11-27 09:06:29 följande:

    Tack för svar, ska kolla upp de..

    Men om jag nu har något borde jag väl fått ont av dom andra också? Men de är just bara med honom. Vi är lite snabba så de kan ju va så att jag inte är tillräckligt ?uppvärmd?????


    Nja. Vissa av dessa sakerna kan komma smygandes och utvecklas, sedan vilka exakt som kan utvecklas och vilka som bara kan komma "medfött" har jag inte riktigt någon koll på, tyvärr. Men cystor är ju inte helt ovanligt (och det kan ju handla om godartade) och det kan orsaka sådana här problem.
    I och med att du skriver att du varit singel ett tag så kanske det hunnit bli något sådant under tiden liksom, så det är först nu du märker av det?

    Men ja, jag tror att det  är att du inte är tillräckligt uppvärmd. Beroende på vilken sorts smärta då, men är det inte så att det svider så tror jag att det är att du inte är våt nog. Förklara ditt problem för honom så får vi hoppas han skämmer bort dig och att problemet löser sig med det. Skulle det i värsta fall inte lösa sig så gå och kolla med gynekologen. 
    Svider det så kan det, som någon annan här nämner, handla om sperman. Själv är min mage inte glad för den, så det finns olika varianter av sperma-allergi.
    Lycka till! Solig
  • Anonym (Undrar)
    Anonym (S) skrev 2017-11-27 16:23:14 följande:
    Nja. Vissa av dessa sakerna kan komma smygandes och utvecklas, sedan vilka exakt som kan utvecklas och vilka som bara kan komma "medfött" har jag inte riktigt någon koll på, tyvärr. Men cystor är ju inte helt ovanligt (och det kan ju handla om godartade) och det kan orsaka sådana här problem.
    I och med att du skriver att du varit singel ett tag så kanske det hunnit bli något sådant under tiden liksom, så det är först nu du märker av det?

    Men ja, jag tror att det  är att du inte är tillräckligt uppvärmd. Beroende på vilken sorts smärta då, men är det inte så att det svider så tror jag att det är att du inte är våt nog. Förklara ditt problem för honom så får vi hoppas han skämmer bort dig och att problemet löser sig med det. Skulle det i värsta fall inte lösa sig så gå och kolla med gynekologen. 
    Svider det så kan det, som någon annan här nämner, handla om sperman. Själv är min mage inte glad för den, så det finns olika varianter av sperma-allergi.
    Lycka till! Solig
    Är det invärtes eller utvärtes som din mage inte gillar sperma?
  • Anonym (S)
    Anonym (Undrar) skrev 2017-11-27 16:29:40 följande:
    Är det invärtes eller utvärtes som din mage inte gillar sperma?
    Invärtes. Blir dålig i magen, ibland mår jag illa. Tror det har med ph-värdet och göra, kanske är för basiskt för min mage eller så. 
  • Anonym (dezzy)

    För att utesluta att det inte är något som har kommit krypande kan du ju prova att ha sex med någon annan, förslagsvis någon du haft sex med tidigare och inte fått ont.

  • Anonym (Undrar)
    Anonym (S) skrev 2017-11-28 08:21:18 följande:
    Invärtes. Blir dålig i magen, ibland mår jag illa. Tror det har med ph-värdet och göra, kanske är för basiskt för min mage eller så. 
    Jobbigt. Men du får väl låta bli att svälja då. Hoppas att din kille förstår det också.
Svar på tråden Ont vid sex, men bara med honom.. :’( häälp