• Anonym (Nagellack)

    Är jag en transa?

    Jag är en man/kille som älskar att ha mina naglar målade, och är i alla andra avseenden heterosexuell och gillar inte att bära andra kvinnoattribut/kläder.
    Detta är en väldigt stark drift för mig som jag tyvärr är tvungen att undanhålla för att fungera socialt då folk är väldigt dömande, speciellt i min bransch.

    När jag är ledig brukar jag åka till andra städer med målade naglar och bara vara mig själv och spana in folks reaktioner.
    Mina händer är inte speciellt manliga och jag tycker själv att jag passar ganska bra i nagellack.


    Av någon anledning tror folk ofta att man är bög, enligt mig är det lika dumt (haltande jämförelse, men ändå...) som att en kvinna skulle vara lesbisk bara för att hon har tatueringar.

    Förmodligen är det en fetish och hade det inte varit för sociala normer hade mina naglar alltid varit målade, och jag tycker det visar hur starka normerna i samhället är för att bli accepterad.

    Vad tycker ni? Är jag en transa och finns det fler är som jag?


    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2017-11-27 20:44
    och hur skulle ni reagera om ni träffade på någon som mig?
  • Svar på tråden Är jag en transa?
  • Anonym (Kvinna)

    Varför skulle vi definiera din könsidentitet som trans om inte du gör det? Om du känner dig som en transperson så är du det, annars inte. Och nagellack är snyggt på alla!

    Jag har träffat flera män som har nagellack. Reagerar på det som alltid - positivt om jag tycker att det är ett snyggt nagellack. Typ inte alls annars.

  • Glinda från Oz

    Jag vet män som bär klänning, smink och hårprydnader (blommor, diadem etc) till vardags och de är inte transvestiter. Att vara transvestit har inget med sexuell läggning att göra. Jag hade inte reagerat alls om jag såg en kille i nagellack, men jag reagerar då jag ser en som är född med penis i klänning eftersom jag inte vet vilket kön personen har.

  • Anonym (Sara)

    Nej, du är inte transa. Men jobbigt såklart att du inte känner att det är socialt accepterat med nagellack i dina kretsar. Det är ju fint och festligt ju, oavsett vems naglar det sitter på!

  • Anonym (fint!)

    Kan Alexander Kronlund från idoljuryn, så kan du!

  • Anonym (Nagellack)

    Tack för alla snälla svar, ibland har jag funderat på att flytta till en ny stad där ingen känner mig och börja om och visa vem jag verkligen vill vara. 

    Jag har ett anonymt men öppet Instagramkonto som visar mina naglar.

    www.instagram.com/diskmaskin10/

  • Anonym (?)

    Kanske har vi funnit .... ursprunget till ... hen!!!
    Då ska vi spara tråden till evigheters evighet!

  • Anonym (Elena)

    Nej.


    Känner en man som målar naglarna och sminkar sig runt ögonen, en annan som gillar att ha glittriga hårprydnader till fest och en tredje som haft kjol till vardags. Uppfattar inte någon av dem som transor och har faktiskt haft känslor för samtliga (men inte samtidigt). Alla tre har bara haft heteroförhållanden.

  • Anonym (MannyTranny)
    Anonym (Nagellack) skrev 2017-11-27 20:38:20 följande:

    Jag är en man/kille som älskar att ha mina naglar målade, och är i alla andra avseenden heterosexuell och gillar inte att bära andra kvinnoattribut/kläder.
    Detta är en väldigt stark drift för mig som jag tyvärr är tvungen att undanhålla för att fungera socialt då folk är väldigt dömande, speciellt i min bransch.

    När jag är ledig brukar jag åka till andra städer med målade naglar och bara vara mig själv och spana in folks reaktioner.
    Mina händer är inte speciellt manliga och jag tycker själv att jag passar ganska bra i nagellack.


    Av någon anledning tror folk ofta att man är bög, enligt mig är det lika dumt (haltande jämförelse, men ändå...) som att en kvinna skulle vara lesbisk bara för att hon har tatueringar.

    Förmodligen är det en fetish och hade det inte varit för sociala normer hade mina naglar alltid varit målade, och jag tycker det visar hur starka normerna i samhället är för att bli accepterad.

    Vad tycker ni? Är jag en transa och finns det fler är som jag?


    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2017-11-27 20:44
    och hur skulle ni reagera om ni träffade på någon som mig?
    Och vad menar du med det, att det skulle vara nåt fel med att vara transvestit? 

    Och vart går gränsen? Endast nagellack, eller nagellack och spetstrosor eller allt plus klänning? 
  • Litenmenhård

    Du kanske är metrosexuell? Bara en tanke. Annars, väldigt fina naglar. .


    Kärlek är inget man kräver. Det är något man förtjänar.
Svar på tråden Är jag en transa?