• Anonym (Gift ts)

    Gift. Attraherad av annan man

    Hej.. Jag är gift med en helt otrolig man sen sex år. Otrolig som att han är världens bästa kille. Han är min kärlek och allra bästa vän. Dock har sexet börjat sina vilket jag inte gillar.

    Börjar med att säga att jag aldrig skulle va otrogen.

    Förra veckan träffade jag en annan man. Vi var ute ett stort gäng tillsammans och denne man har jag varit bekant med i flera år, men vi ses genom gänget vart tredje år kanske. Alltid varit attraherad av honom. Vi har dock inte pratat så mycket. Förrän då, förra veckan. Det slog gnistor. Jag blev betuttad, förälskad eller vad man säger. Jag tror till 99 procent att han kände samma sak faktiskt. Nu dyker fantasier upp i huvudet och jag vill ju bara träffa honom igen. Men det ska jag absolut inte.

    Jag va inte beredd på det här. Jag har inte tittat åt någon annan ens sen jag träffat min man. Jag har bara haft ögon för honom.

    Vad kan detta betyda? Är det vanligt att va attraherad av någon som inte är ens man fast man älskar sin man? Sätter avsaknaden av sex sina spår? Det ska sägas att vi är väldigt fysiska med varandra med kramar och kyssar annars men... Inte mycket sex som sagt.

    Det finns verkligen något där med den andre mannen. Kan inte sätta fingret på vad bara...

    Jag vill inte direkt fantisera om någon annan. Hur hanterar ni det? Jag känner mig otrogen fast jag aldrig skulle göra något.

    Inget dömande tack.

    Men berätta gärna era historier. Jag kan ju inte vara ensam om detta. Vad hände? Dog det? Agerade ni?

  • Svar på tråden Gift. Attraherad av annan man
  • Anonym (Madde)

    Jag tycker det är helt normalt och okej att fantisera om andra. Nu är jag singel, men även om jag skulle vara i ett förhållande har jag svårt att se att jag inte skulle fantisera om andra. Ens tankar och fantasier är ju ens egna.

    Du verkar ha ett bra förhållande som inte är värt att sätta på spel. Säkerligen gör avsaknaden av sex att du blev extra tänd på den andra killen. Steg ett kanske blir att prata med din man då om det sinande sexlivet? Vad det kan finnas för orsaker för det och om ni kan göra något åt det.

  • Anonym (Madde)

    Eller ännu bättre: gör slag i saken och förhör honom (din man alltså)

  • Anonym (På andra sidan staketet)

    Det betyder att du kanske behöver hetta till det med mannen där hemma?

    Det är lätt att fastna i produkt-fällan. I "samlande" genen. Att ha något. Vare sig mer kläder, skor, väskor eller män;) Och vi hamnar i den instinkten om vi inte trivs i tillvaron. Så påminn dig att få mer betyder inte att du blir mer tillfreds. Att se vad du har och bli medveten om det och kanske damma av nytt liv i ert förhållande är precis vad som behövs. Hålla gräset grönt på sidan av staketet som är din.

  • Anonym (Jag)

    Ungefär Samma sak hände mig, jag & min man har varit gift i ca 7 år, vi har 3 barn tillsammans. Jag älskar honom, han är helt enkelt bäst!

    Förra året så träffade jag på mitt ex, vi pratade lite och sen hejdå. Efter det vart det chatt via FB mm.

    Vill påpeka att vi var tillsammans när jag var 15-16 i några år (är 29 nu)och att det var mitt livs kärlek.

    Han var också gift, inga barn men han ville att vi skulle inleda en ?affär? eller va man säger.

    Det var väldigt lockande, och jag ville men endå inte.

    Han planerade till och med hur vi skulle göra, hur vi skulle lyckas med allt osv. Det var sjukt haha!

    Men jag ville innerst inne inte träffa honom för att jag älskar min man och tyckte/kände redan då att jag var otrogen mot honom bara för att jag pratat med mitt ex.

    Det jag vill säga är att allt var en enda illusion, att man vill göra det ?förbjudna? att det kan verka lockande osv men är det verkligen värt det? Det hela slutade med att jag fick ångest och slutade prata med honom helt.

    Hur skulle jag känt om han hade gjort samma sak?!

    Skulle bli HELT vansinnig!

    Nu ett år efter tänker jag, att jag ens tänkte tanken?!

    Att min familj hade kunnat splittrats pga av mig.

    Jadu! Därför är otroghet ALDRIG bra!!

    Det du känner kommer att GÅ ÖVER! tro mig.

    För mig handlade om att vi inte hade sex så ofta som jag velat! Men min man har alltid varit så kärleksfull! Så det var nog bara sex biten.

    Tycker att du Ska prata med din man iStället.

    Sex är alltid bra!! Närhet ????????????????

  • strangertown

    Det bästa du kan göra är att berätta om dina känslor för din man. Du har inte gjort något fel och i en hälsosam relation kan man dela med sig av sina känslor. Kanske blir det avstamp till en ny gnista mellan er?

  • Anonym (My)

    Det har hänt mig säkert tio gånger att jag blivit våldsamt förälskad under min tid med min sambo (20 år). Har bara kunnat tänka på den andre, pirrigt i magen och fantasier samtidigt som det gått lite slentrian i mitt förhållande.

    Men jag har låtit det stanna vid fantasier för jag förstår att det bara är luftslott och att det skulle bli likadant med den andre om jag involverade mig. 

  • Anonym (Gift ts)
    strangertown skrev 2017-11-29 01:44:29 följande:

    Det bästa du kan göra är att berätta om dina känslor för din man. Du har inte gjort något fel och i en hälsosam relation kan man dela med sig av sina känslor. Kanske blir det avstamp till en ny gnista mellan er?


    Jaa, vi brukar dela med oss av allt mellan himmel och jord men just det här tror jag att det är bäst att jag behåller för mig själv för det kommer gå över. Gnistan finns där :). Har du varit med om det här och berättat? Gick det bra? Nyfiken bara :)
  • Anonym (Gift ts)
    Anonym (Madde) skrev 2017-11-29 01:05:17 följande:

    Jag tycker det är helt normalt och okej att fantisera om andra. Nu är jag singel, men även om jag skulle vara i ett förhållande har jag svårt att se att jag inte skulle fantisera om andra. Ens tankar och fantasier är ju ens egna.

    Du verkar ha ett bra förhållande som inte är värt att sätta på spel. Säkerligen gör avsaknaden av sex att du blev extra tänd på den andra killen. Steg ett kanske blir att prata med din man då om det sinande sexlivet? Vad det kan finnas för orsaker för det och om ni kan göra något åt det.


    Nej nej ingen kan va värd att riskera honom för. Han är ju mitt livs kärlek och det vet jag :)

    Jag tror att vi liksom inte får till det, han e morgonsex och jag vill mer på kvällen. Men jag ska ta snacket. Inget dåligt kan komma ut av det eftersom jag inte lägger någon skuld på bara honom

    Tack för ditt svar!
  • Anonym (Gift ts)
    Anonym (På andra sidan staketet) skrev 2017-11-29 01:19:07 följande:

    Det betyder att du kanske behöver hetta till det med mannen där hemma?

    Det är lätt att fastna i produkt-fällan. I "samlande" genen. Att ha något. Vare sig mer kläder, skor, väskor eller män;) Och vi hamnar i den instinkten om vi inte trivs i tillvaron. Så påminn dig att få mer betyder inte att du blir mer tillfreds. Att se vad du har och bli medveten om det och kanske damma av nytt liv i ert förhållande är precis vad som behövs. Hålla gräset grönt på sidan av staketet som är din.


    Tack så mycket för att du påminner mig :)
  • Anonym (Gift ts)
    Anonym (Jag) skrev 2017-11-29 01:27:06 följande:

    Ungefär Samma sak hände mig, jag & min man har varit gift i ca 7 år, vi har 3 barn tillsammans. Jag älskar honom, han är helt enkelt bäst!

    Förra året så träffade jag på mitt ex, vi pratade lite och sen hejdå. Efter det vart det chatt via FB mm.

    Vill påpeka att vi var tillsammans när jag var 15-16 i några år (är 29 nu)och att det var mitt livs kärlek.

    Han var också gift, inga barn men han ville att vi skulle inleda en ?affär? eller va man säger.

    Det var väldigt lockande, och jag ville men endå inte.

    Han planerade till och med hur vi skulle göra, hur vi skulle lyckas med allt osv. Det var sjukt haha!

    Men jag ville innerst inne inte träffa honom för att jag älskar min man och tyckte/kände redan då att jag var otrogen mot honom bara för att jag pratat med mitt ex.

    Det jag vill säga är att allt var en enda illusion, att man vill göra det ?förbjudna? att det kan verka lockande osv men är det verkligen värt det? Det hela slutade med att jag fick ångest och slutade prata med honom helt.

    Hur skulle jag känt om han hade gjort samma sak?!

    Skulle bli HELT vansinnig!

    Nu ett år efter tänker jag, att jag ens tänkte tanken?!

    Att min familj hade kunnat splittrats pga av mig.

    Jadu! Därför är otroghet ALDRIG bra!!

    Det du känner kommer att GÅ ÖVER! tro mig.

    För mig handlade om att vi inte hade sex så ofta som jag velat! Men min man har alltid varit så kärleksfull! Så det var nog bara sex biten.

    Tycker att du Ska prata med din man iStället.

    Sex är alltid bra!! Närhet ????????????????


    Ja verkligen skönt att du inte gjorde något!

    Har ni sex oftare nu? Pratade du med din man om det du upplevde?
Svar på tråden Gift. Attraherad av annan man