Inlägg från: Åke77 |Visa alla inlägg
  • Åke77

Världens högsta marginalskatt

Killbill; Om man inte har npgon förmögenhet och är långtidss

sjukskriven av läkare är det ingen konst att få socialbidrag nej.

Varför tycker du att staten ska se mig och min sambo aom ett par och individer på samma gång? Antingen ses vi som individer och jag har ingen försörjningsplikt överhuvudtaget. Eller så ses vi som ett par där jag har försörjningsplikt och vår inkomst ses som gemensam.

Det är som att man ska ses som förälder och icke-förälder beroende på varje enskild situation. Absurt helt enkelt.

Säg som det är. Du unnar ingen enskild individ en hög inkomst. Det är vad detta egentligen handlar om. Om du brydde dig det minsta om andra människor skulle du stödja mig i den situation jag är i.

• Åke77

Killbill; Du kan inte likställa en reducering av en omotiverat hög skatt med bidrag. Det är ett oerhört hån mot alla de som jobbar och gör rätt för sig. Att du samtisigt ska prata om en "arbetslinje" är skrattretande.

Dessutom handlar det INTE om en generell sambeskattnikg utan enbart i de fall där den ena parten är kroniskt sjuk och detta regelbundet kan intygas av läkare. Litar du inte på läkarkåren? Tror du de har så låg moral att de kommer börja skriva ut falska intyg?

Svar på tråden Världens högsta marginalskatt