• Anonym (Eftersom sjunvården i sverige inte har tid)

    Svamp kille första gången

    Hallå. Jag har förmodligen fått svamp varit hos 2 olika läkare på min vc, dom skrev ut cortimyk men det hjälpte inte helt. För att ni som kanske har bättre kolla ska få lite insyn.

    I början på november hade jag oskyddat sex följt av fruktansvärt mkt onani under 2 dagar. Detta skedde lördagnatt - tisdag. Strängen tog stryk (har gått av en bit, samtidigt som det varit väldigt rött och kliat, vit gegga under själva hatten. Nu har der gått en månad nästan och skiten försvinner ej. Kört den där förbannade salvan som hjälpt lite men inte helt. På rekommendation av en 3dje läkare skulle jag sluta smöeja efter dem 10dagarna första läkaren ordinerade. Vissa dagar har allt varit normalt utom såret på strängen som vägrar läka, men sen går det tillbaka. Imorse när jag vakna så var det som i början igen geggigt klia osv. Testat mig för klamydia men kom tillbaka negativt, ätit 2 förbannade kurer herpes tabletter helt i onödan. Är det verkligen svamp jag har eller kan det vara annat? Varför jag skriver häe är för att första läkartiden jag lyckats få är om 3 veckor till. Orkar inte med det här längre känner mig äcklig får för mig att jag går runt och osar unken penis. När man googlF får man typ bara info om tjejer. Har inte ruskat tupp på 3 veckor nu pga smärta från sträng och geggigt där nere. Äcen testat babyolja oliv olja. Nägon som varit med om liknande. Tacl på förhand

  • Svar på tråden Svamp kille första gången
  • Anonym (Eftersom sjunvården i sverige inte har tid)

    Gör ont art dra tillbaka förhuden eller dra upp den pga såret. Tvättar enbart med fingrer i ljummet vatten och svagstråle. Måste jag kapa av min bästa vän för att slippa den här skabbiga åkomman

  • Anonym (Eftersom sjunvården i sverige inte har tid)

    Under veckorna som gått har matlusten också försvunnit. Är lite orolig att jag åkt på något värre än svamp, men detta kanske beror på hjärnspöken

  • Anonym (Eftersom sjunvården i sverige inte har tid)

    Om jag var otydlig så har jag inte fått ett test svar att det är avamp. Dock har 2 läkare sagt att det ser ut som det.

  • Anonym (Hiv)
    Anonym (Eftersom sjunvården i sverige inte har tid) skrev 2017-12-03 09:58:50 följande:

    Under veckorna som gått har matlusten också försvunnit. Är lite orolig att jag åkt på något värre än svamp, men detta kanske beror på hjärnspöken


    Låter som hiv men är osäker! Gå och gör ett blodprov.
  • Anonym (Eftersom sjunvården i sverige inte har tid)
    Anonym (Hiv) skrev 2017-12-03 10:59:52 följande:

    Låter som hiv men är osäker! Gå och gör ett blodprov.


    Blodprov görs vid möte med läkare. Men som sagt så är det förmodligeb svamp. Någon som har tips så man kan få det att sluta komma tillbaka tills jag träffar doktorn
  • Anonym (Snorre Sturlasson)

    Det är väldigt svårt att avgöra över ett nätforum.

    Men jag hade något liknande för ett tiotal år sedan. Trodde också det var svamp och provade en del huskurer (filmjölk, salvor etc). Inget hjälpte.

    För dig kan det ju handla om något helt annat (det är nog bra att testa sig mot de vanligaste könssjukdomarna också, när man haft oskyddat sex). Särskilt eftersom du beskriver en mekanisk skada kan det vara bra att utesluta någon annan bakterieinfektion som inte är kopplad till könssjukdom.

    Men, det som har hjälpt mig är lactacyd (intimtvål, finns att köpa på ica). Finns kanske andra märken också, men vanlig tvål fungerar inte, så jag använder bara lactacyd. Jag tvättar mig - noga - med den varje dag och har sedan dess inte haft några problem. Missar jag mer än en vecka, kommer det röda/irriterande/kliande/lätt unkna lukten tillbaka (tex om jag har varit på lång semester), annars är jag helt symptomfri.

    (Har testat negativt på alla könssjukdomar)

    Kan ju vara värt att prova någon vecka, även om det bara resulterar i ett konstaterande att det inte hjälper. Upplever att lactacyd torkar ut på ett bra sätt.

  • Anonym (Eftersom sjunvården i sverige inte har tid)
    Anonym (Snorre Sturlasson) skrev 2017-12-03 12:02:48 följande:

    Det är väldigt svårt att avgöra över ett nätforum.

    Men jag hade något liknande för ett tiotal år sedan. Trodde också det var svamp och provade en del huskurer (filmjölk, salvor etc). Inget hjälpte.

    För dig kan det ju handla om något helt annat (det är nog bra att testa sig mot de vanligaste könssjukdomarna också, när man haft oskyddat sex). Särskilt eftersom du beskriver en mekanisk skada kan det vara bra att utesluta någon annan bakterieinfektion som inte är kopplad till könssjukdom.

    Men, det som har hjälpt mig är lactacyd (intimtvål, finns att köpa på ica). Finns kanske andra märken också, men vanlig tvål fungerar inte, så jag använder bara lactacyd. Jag tvättar mig - noga - med den varje dag och har sedan dess inte haft några problem. Missar jag mer än en vecka, kommer det röda/irriterande/kliande/lätt unkna lukten tillbaka (tex om jag har varit på lång semester), annars är jag helt symptomfri.

    (Har testat negativt på alla könssjukdomar)

    Kan ju vara värt att prova någon vecka, även om det bara resulterar i ett konstaterande att det inte hjälper. Upplever att lactacyd torkar ut på ett bra sätt.


    Tack för ditt svar. Alla könisar kommer testat syfilis och hiv med. För folk i framtiden kommer jag givetvis skriva vad det är jag fått. Ska prova tvålen. Tack
  • Anonym (Swamp)

    Ja skitsvårt att hitta info om detta,

    jag har också haft problem med detta.

    Jag smörjer in mig morgon och kväll med

    Pevaryl, måste gör det i en vecka sen blir

    det ok.

    Dock så kommer alltid skiten tillbaka.

  • Anonym (N)

    Har haft en del svamp (är kvinna dock) och diflucan brukar hjälpa, ett piller man äter alltså, be om det hos läkaren nästa gång! Hjälper inte ett piller så be om en kur på tre piller.

    Var försiktig med krämerna så du inte använder för länge, det är inte bra.

    Bomullsunderkläder är viktigt samt att du tvättar dem i MINST 60 grader, gärna mer. Och gå i väldigt luftiga byxor hemma utan kalsonger.

  • Anonym (Eftersom sjunvården i sverige inte har tid)

    Hej alla svampen försvann när jag la av med krämen tror den i slutet gjorde mer skada än nytta. Sen har ju strängen dragits av på 2 ställen som ställt till det. Ska iaf in och försöka operera bort den samt ta alla prover. Enligt en annan läkare så ska det räcka med 10 dgar av svamp salva för att döda svampen sen tar det tid för skinnet att terhämta sig. Verkafe iaf vara så i mitt fall. Lycka tll där ute

Svar på tråden Svamp kille första gången