• Agma

    att leva med missbrukare till partner

    Hej! 
    jag vet inte riktigt var jag ska börja. Jag lever tillsammans med en drogmissbrukare. Vilket för många är en chock, utåt sätt så är vi en väldigt "fin i kanten familj", som säkerligen låter hur klyschigt som helst, men många jag öppnat mig för och berättar att min partner är grov drogmissbrukare brukar mer eller mindre få en chock och tror att jag skojar med dom. Han är även kriminell och har kriminellt förflutet. Han säljer droger och brukar dem själv. 

    Jag vet hur min sambo fungerar och vet när han ljuger för mig och inte. Något jag dock har gjort väldigt klart för honom är att han inte kan ljuga för mig då det kommer till alla brott han begår och när han tar droger, han har varit väldigt ärlig med mig, men just nu vet jag inte hur jag ska orka. För någon dag sedan så fick vi reda på att jag är gravid, väldigt tidigt i graviditeten. För mig kom det som en chock men samtidigt som en lycka, jag har ju längtat så efter en liten bebis, mest under den tiden han var stabil och ordnad, men nu kom ju detta i ett väldigt dåligt tillfälle då han är som mest inne i sitt beroende, vilket kommer att leda till att jag kommer få göra en abort. 
    Är det någon som vet vart man kan vända sig om man behöver stöttning i medberoende? jag orkar verkligen inga fler lögner, förhoppningar och förkrossat hjärta mer, och jag älskar honom och kommer inte att lämna han. Måste också påpeka att han har ett barn sedan tidigare förhållande. 

  • Svar på tråden att leva med missbrukare till partner
  • Långbenopluto

    Men varför använder man inte dubbla skydd om man har sex med en sån man...??

    Det är inget liv nåt barn ska behöva uppleva, en pappa som missbrukar och kommer när det passar honom....

  • Anonym (Mk)

    Har haft många sanna förhållanden. Och tyvär tillsammans med en nu. Det är bara vissa som orkar leva i lögnerna, ursäkterna och allt skitsnack. Men en sak ska du veta så mycket ni träffas nu så mycket tid kommer han ägna åt erat barn. Alltså kanske 10%.

    Min man har två barn. Båda tagna av socialen. Det är ditt val hur du vill göra.

  • kalmarpiraten

    En intressant fråga som du inte skriver i ditt inledande inlägg... hur i helvete kan du över huvud taget inleda ett förhållande med en kriminell knarkmissbrukare? Det borde du väl fatta med ena bröstvårtan att i ett kritiskt ekonomiskt läge så skulle han tom sälja dig en en knarkfix. Jag förutsätter att han är en injicerande knarkmissbrukare och inte bara någon som tänder en joint marijuana vid mysiga tillfällen!


Svar på tråden att leva med missbrukare till partner