• Äldre 10 Dec 19:54
    3430 visningar
    3 svar
    3
    3430

    Obehagliga känslor, spöken & andar

    Hej! jag är 24 år gammal, jag är ingen som trott på andar osv. Men på senaste har jag tänkt mer på det här och jag känner nu att jag skulle vilja veta om någon mer känt som mig. OBS lång text????

    (Jag är uppvuxen i ett hus med min älskade familj. Mamma pappa syskon. Huset bygges av min farfars farfar. Från bebis-13år har jag bott i det här huset. Sedan har jag bott med min mamma i en annan bostad tills jag flyttat hemifrån vid 18år. Min pappa bor kvar i huset. Det har alltid varit fint & nyrenoverat då vi bott här)

    Hela min uppväxt i det här huset har jag känt mig iaktagen och helt enkelt mycket obehag. Utan förklarlig anledning. Jag har tänkt att jag varit bara mörkrädd tex eller att detta är normal känsla. Vi har aldrig pratat om det i familjen fram tills jag och mina syskon för bara något år sen kommit fram till att vi alla tydligen känt likadant. Även min mamma. ingen av oss har någonsin känt liknande känslor i något annat bostad vi bott i.

    Jag kunde känna ett tryck på mitt täcke då jag låg i sängen (morgon dag eller kväll) precis som att någon satt på mig. Det hände ganska ofta! Rullgardiner kunde smällas upp och lampor släktes eller tändes ibland. En garderobs dörr gick från stängd till vidöppen nästan jämt då man inte var i rummet. Jag har aldrig sett den öppnas med egna ögon sådär av sig själv. Utan bara jämt mötts av att den står vidöppen fast man är ensam hemma.

    Jag kunde vakna plötsligt mitt i natten och vara rädd och känna mig riktigt iaktagen när resten av familjen sov. Jag sov över hos min pappa ibland även nu då jag blivit äldre. Bara för jag vill hälsa på osv och alltid känner jag denna samma jävla känsla! Det går inte att undvika. Nu har jag inte sovit över eller varit där ensam på 2 år kanske pga dessa känslor. Jag har pratat ganska mycket med mina föräldrar om det här nu senaste tiden för jag tycker det är jobbigt. Inte förrän nu kläcker mamma ur sig att pappas farmor dog i huset. Pappa har inte berättat det för jag tror han inte vill att vi ska vara rädda att hälsa på. Han har berättat att min farfar inte var så snäll och han har också tytt på att han känner/sett konstiga saker, men han tror på något övernaturligt alls.

    Vad tror ni om det här? Har ni varit med om liknande saker ???? eller speciellt känt ett tryck på täcket eller haft extrema iakttagelse-känslor osv ??

  • Svar på tråden Obehagliga känslor, spöken & andar
  • Äldre 10 Dec 19:58
    #1

    (Min pappa tror INTE på något övernaturligt skulle det stå)

  • Anonym (Crisi­s)
    Äldre 12 Dec 16:45
    #2

    Det kanske är farfars ande som vill tafsa på dig, men pga han endast består av luft så går det inte så bra? Tänk på att rädsla ger dessa andar energi (lärde mig i Monsters Inc) och det kan få dom att manifestera sig fysiskt.

  • Äldre 14 Dec 14:06
    #3

    Hahahahhaha tror du?

Svar på tråden Obehagliga känslor, spöken & andar