• Anonym (ZZ)
    Äldre 14 Dec 01:46
    1257 visningar
    6 svar
    6
    1257

    Efter hur många dagar fick du svar?

    I samband med besök på UMO i förra veckan (10 dagar sedan) testade jag även mig för könssjukdomar, har nu haft väldigt stor ångest och orolighet över att det skulle vara positivt. Vet att de flesta säger att man brukar få svar inom 2 veckor ifall det blir positivt utslag men jag undrar hur många dagar det gick för er att få svar. Kan jag sluta oroa mig än? 

  • Svar på tråden Efter hur många dagar fick du svar?
  • Anonym (Bm)
    Äldre 14 Dec 01:53
    #1

    Där jag jobbar säger vi alltid att om du inte hör ngt inom 2 veckor är det negativt.

    Dom sa inget till dig när du var där? Du kan Prova gå in på mina vårdkontakter och kolla :)

  • Anonym (ZZ) Trådstartaren
    Äldre 14 Dec 01:58
    #2
    Anonym (Bm) skrev 2017-12-14 01:53:25 följande:

    Där jag jobbar säger vi alltid att om du inte hör ngt inom 2 veckor är det negativt.

    Dom sa inget till dig när du var där? Du kan Prova gå in på mina vårdkontakter och kolla :)


    Jag frågade bara hur de skulle göra då sa hon att de skulle ringa om de var något. Har testat men de skriver inte in journaler från ungdomsmottagningen :( på ungdomsmottagningen står det att man oftast får svar inom en vecka. 

    Men hur räknar ni? 2 veckor enbart arbetsdagar eller generellt?
  • Anonym (Bm)
    Äldre 14 Dec 02:07
    #3

    2 veckor generellt. Ring och fråga dom så slipper du undra :)

  • Anonym (A)
    Äldre 14 Dec 02:19
    #4

    Brukar va en vecka, så du kan va lugn

  • Anonym (ZZ) Trådstartaren
    Äldre 14 Dec 02:33
    #5
    Anonym (A) skrev 2017-12-14 02:19:46 följande:

    Brukar va en vecka, så du kan va lugn


    Tack för svar! Hoppas det, verkar som att alla faktist har fått svar inom en vecka även om det sägs vara 2 ( de jag känner ). Tänkte dubbelkolla här om någon fått svar från UMO senare än så.
  • Anonym (A)
    Äldre 14 Dec 02:49
    #6
    Anonym (ZZ) skrev 2017-12-14 02:33:45 följande:
    Tack för svar! Hoppas det, verkar som att alla faktist har fått svar inom en vecka även om det sägs vara 2 ( de jag känner ). Tänkte dubbelkolla här om någon fått svar från UMO senare än så.
    Ja har aldrig hört det tagit mer än en vecka, dom säger säkert två för ifall det skulle dra ut på tiden
Svar på tråden Efter hur många dagar fick du svar?