• RonjaSKILLS

    Sura uppstötningar och halsbränna

    Hej på er kära mammor. Jag är en tjej på. 19år och våntar mitt första barn i v23. Jag har fruktansvärda uppstötningar och tiden jag skriver detta är tyvärr halv 5 på morgonen just pga jag inte kan sova av halsbrännan. Ligger halft och gråter av denna smärta. Vad ska jag göra?

  • Svar på tråden Sura uppstötningar och halsbränna
  • Meriall

    Prova rennie (receptfritt på apoteket). Jag hade hemsk halsbränna vid första graviditeten. Testade allt och rennie funkade bäst. En tablett och några minuter senare var halsbrännan som bortblåst.

  • Meriall

    Behöver du hjälp direkt så tyckte jag att ryggmassage, iskallt vatten att dricka och att ligga på rygg med huvudet högre lindrade lite.

  • tomten12

    Jag är inne på min 3:e grav och jag har lidigt enormt av halsbränna alla gångerna. Mitt råd är att dels dra ner på portionerna.. Jag kan bara äta lite åt gången, men ofta, drick mycket vatten, undvik kaffe, stark mat, fet mat etc...Och käka tabletter! Det enda sättet att överleva är att äta tabletter annars blir det olidigt för det kommer tyvärr inte att bli bättre.. möjlgtvis sämre. 

    När du ska sova brukar bästa positionen var att ligga i krypskytteställning åt vänster, d v s med höger men upp...

Svar på tråden Sura uppstötningar och halsbränna