Inlägg från: Anonym (hannamaria) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Kaffedraken)

    Hur mycket bestämmer man över utflugna barn?

    Om hon är destruktiv så försök få över killen på er sida. Hon lyssnar kanske mer på honom.

    Men det är svårt att styra ett så stort barn om hon väl bestämt sig för något utan att ta till med grejer som lvu som verkligen hotar att sabba er relation.

    Jag vet själv hur det var. Jag har alltid varit egensinnig och hade annorlunda drömmar och mål. När jag var femton år mötte jag en äldre kille som var som jag. Han var redan ganska etablerad och hade eget boende och jag lyckades att tjata till mig att få flytta till honom. Jag lovade att gå klart skolan och skaffa mig en karriär med stort K, som var mina föräldrars mål med mitt liv. Men jag tänkte aldrig gå klart ens gymnasiet. För vad vi ville var att skaffa familj och ha ett traditionellt hem och liv och jag skulle vara hemmafru.

    Mina föräldrar gick såklart i taket. De försökte böna, be, hota osv för att jag skulle leva på deras sätt, men det var inte och är inte för mig.

    Lyckligtvis visste jag vad jag ville, jag hade vett att välja en bra man med samma värderingar så allt blev som vi ville. Men mina föräldrar har inte förlåtit mig.

Svar på tråden Hur mycket bestämmer man över utflugna barn?