• Anonym (hejJa­g)
    Äldre 19 Dec 04:43
    5219 visningar
    9 svar
    9
    5219

    Fiffiproblem?

    Nu Äre såhär hörrni, jag är 18 år, har en pojkvän som jag trivs sjukt bra ed. But We got one problem... Asså.. Jag har som sagt levt under 18 år och jag har ALDRIG tyckt att sex är skönt, jag tycker det gör ont, känns obehagligt och känns förjävligt bara.. Jag kan vara hur kåt som helst, jag är alltid våt, men det gör alltid ont. Jag trivs med min partner jätte bra men ändå så funkar inte det? Jag förstår verkligen inte vad det är. Jag slappnar av ordentligt, tänker inte på det men ändå så Äre det så.. Jag har inte heller fått en orgasm under vaginalt sex. Säger det såklart inte det till min nuvarande, för då skulle han känna sig misslyckad vilket jag inte vill. Men jag säger alltid till när det gör ont, och det är lite för ofta för trots att han inte säger nått eller säger att det är lugnt så märker man att han börjar bli lite irriterad på det.. Det är ganska surt då jag vill att han ska kunna ha sex med mig utan några som helst problem. Vågar inte heller gå till en gynekolog därför hoppas jag på ett svar här!!

  • Svar på tråden Fiffiproblem?
  • Äldre 19 Dec 06:40
    #1

    Vågar inte gå till en gynekolog? Varför inte?

    Det är nog din bästa chans att få rätsida på ditt problem.

  • Äldre 19 Dec 07:14
    #2

    De flesta kvinnor får inte orgasm av penetrationssex.

    Smeker han dig innan? Oralsex?

  • Äldre 19 Dec 11:36
    #3
    Lena skrev 2017-12-19 07:14:00 följande:

    De flesta kvinnor får inte orgasm av penetrationssex.

    Smeker han dig innan? Oralsex?


    Hon kanske ska lösa problemet med att penetrerande sex gör ont först. Sen kan hon lägga fokus på att slappna av och njuta istället, tror det är en förutsättning för att uppnå orgasm.
  • Emmace­cilia
    Äldre 19 Dec 11:42
    #4

    Var gör det ont? I öppningen, eller gör det ont när man gör stötar?

    Du måste ändå gå till en gynekolog vännen, för det är enda sättet att få hjälp. Speciellt om det nu börjat bli irritationsmoment från hans sida också. Du bör undersökas eftersom du är sexuellt aktiv, det är något vi alla kvinnor gör regelbundet.

  • Äldre 19 Dec 12:05
    #5

    Om hon fokuserar på att hitta njutning istället för penetration så är sannolikheten större att lösa smärtproblematiken...

  • Äldre 19 Dec 12:19
    #6
    Lena skrev 2017-12-19 12:05:49 följande:

    Om hon fokuserar på att hitta njutning istället för penetration så är sannolikheten större att lösa smärtproblematiken...


    Seriöst? Du menar på fullt allvar att ditt råd till TS är att sluta ha penetrerande sex istället för att söka kompetent hjälp?
  • Anonym (Wildr­at)
    Äldre 19 Dec 12:22
    #7

    HAN ska kunna ha sex med dig, skriver du. Men du då? Ska inte du njuta och ha det skönt?

    Prata med killen. Förklara att det gör ont och att du inte kommer. Är han bra så vill ha göra nåt åt det, vill han inte hjälpa dig så är han inget att ha.

    Gå till gynekolog och kolla upp att allt är ok. Det kan vara svamp eller bakteriell vaginos, när man haft det ett tag kan det göra ont i slemhinnorna.

    Annars kan det vara vulva vestibulit eller vaginism. Gynekologen borde kunna hjälpa dig med det eller hjälpa dig vidare till nånsin kan mer.

    Kan du komma när du onanerar? Tills du fått hjälp borde du och ni fokusera mer på annan sex än penis i slida. Du OCH han kan ha skönt tillsammans utan att du får ont men då måste du säga till honom och ni måste vilja prova annat.

  • Äldre 19 Dec 18:02
    #8
    +1

    Jag är seriös. En stor anledning till kvinnors underlivsproblem är pga att de inte lyssnar på sina kroppar och sin njutning utan gör saker för de tror det ska vara så.

  • Äldre 21 Dec 01:13
    #9

    Angående det där med att du inte vill gå till gynnekologen... jag va där för fösta gången för ett par veckor sedan. Hade världens ångest för ville verkligen inte. Kunde inte tänka mig något värre. Men va tvungen att bli undersökt för jag misstänkte att jag hade fått bakteriell vaginos. Jag va verkligen LIVRÄDD. Svimmade första gången jag stoppade upp en tampong. Så jobbigt har jag haft det med att stoppa upp saker där och kan inte tänka mig nått värre än att nån annan ska greja där inne. Men det gick jättebra. Jag sa att jag va jöttenervös och hon tog det försiktigt och när hon märkte att jag tyckte det va obehagligt frågade hon hela tiden om hon skulle sluta. Jag ska inte säga att det va direkt trevligt. Men inte så farligt som jag trodde. Det gjorde lite ont men gick mycket bättre när jag slappnade av och det är över ganska fort. Så jag rekommenderar dig verkligen att gå dit! Någon gång i framtiden kommer du förmodligen behöva göra det ändå och om det är så att det gör ont att ha sex kanske du kan få svar på varför om du bara går till gynnekologen. Gynnekologen håller bara på i några minuter och är jätteförsiktig! Lovar att det värt det!

Svar på tråden Fiffiproblem?