Inlägg från: Anonym (argos) |Visa alla inlägg
  • Anonym (argos)

Styvbarn kommer helt plötsligt hem under julen!

Anonym (Olivträd) skrev 2018-01-03 19:36:04 följande:

Och du kan inte svara på min fråga eller ens komma med starkare argument mer än så att det är barnsligt och sen fortsätta tugga om manipulativt beteende, som en upprepad papegoja. Det är faktiskt barnsligt bara det och tyder på att du är helt lost i vad du ens pratar om. Ska du ha en åsikt, ställ dig bakom den och VET vad du pratar om. Blir faktiskt riktigt förbannad över att ödsla tid i en sån debatt. Eller ursäkta mig, såkallad debatt . Nåt uselt försök till en debatt iallafall, men all det oseriösa lyser igenom att det är nån uttråkad bisysslare i nån mörk källare som drömmer om egna barn och minsann vet allt om barn och tycker sig kunna idiotförklara allt som rör sig på forum. Låt mig skratta. Man idiotförklarar bara sig själv. Innerligt. Jag föredrar nog en litet mer seriösare debatt med seriösare debattörer än så. Nån som faktiskt vet vad den pratar om och som verkligen står bakom sin egen "starka" åsikt och inte bara greppar i förvirring helt bananas

De flesta som går i svaromål på detta sätt är själva "övergivna" barn från skilsmässor och ger igen för sina egna ofullkomliga föräldrar. Förbittrade över den där som kom och förstörde deras barndom.

Kan vara värt att tänka på när man får de mest konstiga påhopp.
  • Anonym (argos)
    Anonym (Olivträd) skrev 2018-01-04 11:48:31 följande:

Debatten är inte seriös för att du inte är seriös, du är bara ute efter provokation! Därför. För vad gör du annars här? Men som vanligt svarar du ju inte på några frågor jag låter precis hur jag vill i min egen tråd och mobbare som du kan inte diktera det, men jag måste verkligen betyda mycket för dig eftersom att du är så ivrig i mitt liv och detta ämne, ett ämne som du ju för övrigt avskyr och inte vill ha att göra med? Ändå hittar du hit och kommenterar? Jag kommenterar aldrig i trådar jag inte är vän i ämnet med, såvida jag inte en vacker dag blir tragiskt patetisk. Eller bara vill mobba någon. För varför ska jag annars skriva där om jag ändå inte fattar ett dugg eller accepterar det de pratar om, varför inte bara sköta mitt och det jag bryr mig om? Varför tvinga ner mina egna åsikter i folks halsar och be dom dra åt helvete om de inte tar emot det för de måste ju bara fatta vad dumma i huvudet de är som inte har mina åsikter, trots att jag inte alls vet ett skit av vad de pratar om!?

Fortsätt du prata skit bakom min rygg det betyder bara att jag är längre fram än du.., och att du egentligen letar upp trådar där du bara finner fel och allt jag gör här och alla styvmorsor bara är fel betyder att du är rejält avundsjuk.., och att du ens kommenterar om mitt liv och i ämnet betyder ju att det är mer spännande än ditt liv.., fortsätt du med det så lever jag livet under tiden :))

Du ska veta att det är gamla styvbarn som hackar. Dom som upplever att deras förälders nya partner är den som förstörde allt. Allt var så bra innan hen dök upp och inget längre var som förut. En del växer upp och inser att deras uppväxt var mer komplex än de kunde inse just då. Andra lever kvar i sina roller som barn och fortsätter kriga mot den de tror var roten till allt ont. Som i flera sagor är den elaka styvmodern. En enkel förklaring om man nöjer sig med att världen är svart och vit, befolkad av goda och onda och utkomsten av sagan inte har med vad du bidrar med, bara vem du är.
Svar på tråden Styvbarn kommer helt plötsligt hem under julen!