• Anonym (Rådvillig)

    Sambo vill inte längre, vad göra?

    Vi har ett barn på snart 18 månader. Innan han kom hade redan sexlivet gått ner rejält men nu är det nästan obefintligt. Vi har kanske sex var tredje månad och om så måste det vara alkohol inblandat. Har tagit upp detta med pappan hur många ggr som helst (eftersom jag ALLTID får nobben) och han bara säger att det är för att han är trött etc. Jag vet att vi älskar varandra men vårat sexliv är numer dött. Har frågat hur han vill göra, om han inte har lust, men jag inte vill leva ett liv i celibat, men får inget ordentligt svar. Vad gör man? Tidigare var han för trött " för att han jobbade" nu är han för trött " för att han varit pappaledig " men då vi haft semester eller jag låtit honom sova hela nätter och sova ut eller åkt bort i en vecka och han bara fått vara hemma själv ledig, har det inte skett ngt förändring.

    Vill ju heller inte lämna pappan till mitt barn " bara förvaret jag inte får sex" men frågan är hur mkt nej ska jag behöva tillåta ? Jag är olycklig.

  • Svar på tråden Sambo vill inte längre, vad göra?
  • Anonym (Förstår)

    Har faktiskt varit i samma situation... Jag levde så i ca tre år. Det fanns typ inget jag kunde göra för att få honom att vilja ligga med mig. Han ville inte ens kyssa mig. Kände mig ful och misslyckad, men han intygade att det inte var mig det var fel på... Vi hamnade i en ond cirkel och ibland hade han sex med mig för att jag skulle bli "nöjd". Sexet var värdelöst och helt utan passion, nöjd blev jag knappast, istället grät jag efteråt. Han fick prestationsångest och blev än mindre sugen på sex.

    Det slutade med att jag lämnade min man efter att jag fått uppmärksamhet från annat håll. Jag var inte otrogen, men den andra mannen fick mig att känna mig åtråvärd och attraktiv igen. Något jag med åren trott att jag kunde klara mig utan.

    Visst kan det verka ytligt, men sex är viktigt i ett förhållande! Den sortens närhet och bekräftelse kan man inte riktigt ersätta med något annat.

    Jag lyckades aldrig riktigt gå till botten med varför det blev så mellan mig och min man. Förhoppningsvis kan du och din man komma fram till vad som hänt och få liv i det igen.

  • Anonym (Rådvillig)

    Tack för ditt ärliga och öppna svar.

  • Scoops





    Sexlöshet kanske låter ytligt och överdrivet. Men det är SÅ viktigt i en relation! Ni måste prata om det (jag vet att det är det svåraste och vilken oerhörd ångest bara tanken på att behöva ta upp det igen ger dig) men ni är vid vägsjälet, ni bara drar ut på det. Antingen så arbetar ni på det här tillsammans... eller så kan ni inte leva i en relation på sättet ni gör idag. Annars kommer du att helt gå sönder.

  • Anonym (Rådvillig)

    Frågan blir ju liksom hur mkt mer man kan försöka om den andra inte vill. Jag skulle inte vilja bli "tvingad" till umgänge om rollerna var ombytta heller. Så än den enda lösningen att separera om jag tycker det är viktigt med sexuell närhet i ett förhållande? Eller är det för att vi har småbarn?!

  • Anonym (Rådvillig)

    Jag har ju tagit upp detta, säkert 10-tals gånger men det förändras inte.

  • Jacks

    Tråkigt för dig tjejen. Men kan det kanske vara såhär att sexet blivit lite väl förutsägbart. Nu kan jag bara prata för mig själv men tror att det är såhär för väldigt många, jag vill ha lite nya upplevelser i sängen. Ett litet välmenande tips är att göra något nytt. Har du svårt att komma på något så köp något sexspel som ni kan spela ihop så kanske han piggnar till.

  • Scoops

    Jag lyckades (för bara en liten tid sedan) att vända på det med min fästman. Vi har inga barn men gick från en gång i veckan till en gång i månaden till var 6-8:e vecka och det var själsdödande för mig.
    Jag tog all styrka jag hade och skickade honom länken i mitt meddelande ovan... och så pratade vi väl inte. Men över en natt bara vände det för honom, jag vet fortfarande inte varför, men jag har fått tillbaka mitt sexliv och är nöjd. Kanske får jag räkna med att vi kommer ha ups and downs, men det får framtiden utvisa.

  • Anonym (Kajsa)
    Jacks skrev 2017-12-26 22:59:31 följande:

    Tråkigt för dig tjejen. Men kan det kanske vara såhär att sexet blivit lite väl förutsägbart. Nu kan jag bara prata för mig själv men tror att det är såhär för väldigt många, jag vill ha lite nya upplevelser i sängen. Ett litet välmenande tips är att göra något nytt. Har du svårt att komma på något så köp något sexspel som ni kan spela ihop så kanske han piggnar till.


    Det här tror jag inte är så bra idé när läget är som det är... Är lusten borta så är det extremt pressande att dra fram ett sexspel. Risken att det inte fungerar är överhängande och det skulle bara kännas utlämnande för ts.

    Ts, ni måste prata om era alternativ. Han kommer inte vilja ha mer sex bara sådär, och definitivt inte av press. Kan ni komma på någon lösning som tillfredsställer er båda? Kan ni ha sex med andra? Fråga honom! Tänk utanför boxen. Det är inte lätt att separera så varför inte prova några olika tankar först?

    Försök inte förföra honom, han vill ju inte. Det betyder inte att det är något fel på dig! Ibland förändras känslorna, man är inte kompatibla, man blir som bästa vänner, till och med som syskon. Däremot kan ni ju komma överens om att ni kan kramas, bara vara nära men absolut inte ha sex. Så slipper han känna den pressen.

    Jag har varit på båda sidorna. Helt klart bäst var det när jag ville ha sex men inte min partner. Kände mig otillräcklig och ful. Men i nästa förhållande slutade det tvärtom, jag tappade lusten.
  • Anonym (Rådvillig)

    Filmen var oerhört infomativ och klok, tack för den.

    När det kommer till att "hitta på saker" så har vi tre olika spel och andra grejer men eftersom jag alltid (senaste tre åren) blivit nobbad om jag tagit initiativet så vågar man inte hitta på ngt nytt nu, blir ju ännu mindre självförtroende om jag skulle testa med ngt sådant och få nobben. Eftersom han är så ointresserad så skulle det bara bli så oerhört pinsamt.

Svar på tråden Sambo vill inte längre, vad göra?