Inlägg från: Anonym (gyn) |Visa alla inlägg
  • Anonym (gyn)

    Abort, kan det finnas rester?

    Du bör kontakta gyn och be att få komma på kontroll. Det är inte normalt att blöda lika rikligt efter 10 dagar.

  • Anonym (gyn)
    Anonym (Frida) skrev 2017-12-29 16:21:47 följande:

    Jag frågade en barnmorska idag om det skulle vara normalt att blöda mycket även om det gått 2 veckor och hon sa ja. Vissa blöder i 4 vevkor till och med. Men visst ts om du blöder väldigt mycket så ska du ju kolla med sjukhuset.


    Ja det är normalt att blöda i flera veckor. Men inte att blöda så rikligt som man gör efter cytotec. Som bm hade jag rått ts att kolla det. Så hon inte får infektion och blöder ut sig alldeles..
  • Anonym (gyn)
    Anonym (Frida) skrev 2017-12-29 16:54:57 följande:

    Nej det är sant! När vi ändå har en bm här i tråden kan jag passa på att fråga hur länge det är normalt att ha ont efter medicinsk abort? Det har bara gått en dag för mig men jag har haft ont från och till hela dagen. Men kan man ha riktiga smärtor i flera dagar eller är det en infektion då? Vart går gränsen eller hur jag ska säga? :)


    Oj, svårt att säga då det är så individuellt. Men smärtan beror ju på att livmodern krampar och det gör den oftast inte längre än ett par dagar, högst. Får du mer som molande värk, feber och illaluktande avslag/ blödning är det viktigt att kolla upp det då det är tecken på infektion. Ditt onda låter helt normalt tycker jag :),
Svar på tråden Abort, kan det finnas rester?