straffad pga fira nyår med sina vänner?
Jag hängde också med äldre när jag var i din ålder och mina föräldrar gjorde allt de kunde för att jag inte skulle det. Vilket det gjorde för att de var bra föräldrar och älskade mig. För 14-15-åringar ska inte hänga med 20-åringar. Och helt ärligt, de äldre som hänger med så mycket yngre personer är loosers men man är för ung för att inse det själv. I slutet av nian bytte jag helt umgängeskrets och nu som vuxen inser jag att det var inte mina klasskompisar som var omogna utan det var jag och ännu mer mina äldre vänner. Är evigt tacksam till mina föräldrar som aldrig gav upp utan satte hårdare regler än vad mina syskon haft i samma åldrar, gav mig upprepade utegångsförbud och var riktigt, riktigt jobbiga.
Min bästa vän hade förövrigt föräldrar som inte alls brydde sig på samma sätt och jag var avundsjuk på henne då men har även där kommit till insikt som vuxen att hennes vad jag tyckte härliga och avslappnade föräldrar bara var lata och dåliga föräldrar som inte tog sitt ansvar. Och hur det sedan gått i våra liv är helt olika. Jag skärpte till mig i gymnasiet och har det nu mycket bra ställt, hon skärpte till sig i 25-årsåldern och har nu som snart 40-åring äntligen efter mycket kämpande lyckats utbilda sig till förskolelärare.