• En filur

    Oskuld med herpes?

    Jag är en okysst oskuld, men har haft munherpes sedna jag var barn. Dock drabbades jag nyligen av vad som ser ut att vara herpes i underlivet (tillfället passar även in i beskrivningen av att utbrotten ofta kommer innnan mens/ vid förkylning då jag nu hanterar båda delarna) Har försökt googla, men hittar ingenting om att detta kan ske utan någon form av sexuell kontakt? Så undrar om det är någon annan som upplevt liknade eller vet att det kanske ske.

  • Svar på tråden Oskuld med herpes?
  • Anonym (Jo)

    Man kan få munnherpes i underlivet. Är tämligen säker på att man kan smitta sig själv dessutom.

  • Anonym (flower)

    Räcker med att man pillat sig på munnen och sen i underlivet för att det ska spridas dit. Man kan få det i ögat också, så tvätta händerna noga när du har det.

  • Anonym (Kanske)
    En filur skrev 2018-01-01 23:05:21 följande:

    Jag är en okysst oskuld, men har haft munherpes sedna jag var barn. Dock drabbades jag nyligen av vad som ser ut att vara herpes i underlivet (tillfället passar även in i beskrivningen av att utbrotten ofta kommer innnan mens/ vid förkylning då jag nu hanterar båda delarna) Har försökt googla, men hittar ingenting om att detta kan ske utan någon form av sexuell kontakt? Så undrar om det är någon annan som upplevt liknade eller vet att det kanske ske.


    Jag tycker att jag en gång hörde om en medelålders kvinna i bekantskapskretsen som fick herpes trots att hon var oskuld, men jag är inte helt säker.

    Hur gammal är du då?
  • Anonym (1177?)

    Kan rekommendera att söka på 1177's hemsida :)

  • Anonym (flower)
    Anonym (Kanske) skrev 2018-01-03 11:58:20 följande:
    Jag tycker att jag en gång hörde om en medelålders kvinna i bekantskapskretsen som fick herpes trots att hon var oskuld, men jag är inte helt säker.

    Hur gammal är du då?
    Jag fick munherpes när jag var 1 år gammal, delade godis med min bror, räcker ju med att dela glas med någon för att få det, oskuld eller ej har ju inte så mkt med saken att göra :P
Svar på tråden Oskuld med herpes?