• JohannaK94

    Hjälp mig tolka

    Hjälp mig tolka!

    8 månader sedan jag och mitt ex separerade. Inte sett honom på minst 6 månader, han har hört av sig för 1-2 månader sedan men inte pratat sedan dess.

    Nu de senaste nätterna har jag drömt om honom varje natt. Vi gifte oss, renoverade huset och såna grejer i drömmarna. Idag såg jag honom för första gången på 6 månader. Känns som att det är nåt som försöker sägas.... sen kan de även vara som jag försökte tränga bott saknaden som gör att jag inbillar mig.

  • Svar på tråden Hjälp mig tolka
  • Jagvetdåinte

    Hejsan! Ska försöka hjälpa genom reflekterande frågor (alltså inget svar utan ett bollplank).

    Varför är han ditt ex? Alltså, anledningen till att det tog slut?

    Att man drömmer om någon handlar ofta om att någonting som hänt/man tänkt under dagen associeras med den personen. Hjärnan sorterar under natten. Så frågan är kanske inte om varför du drömmer om honom och om det är ett tecken att du såg honom? Utan snarare vad under dagen gör att du drömmer om honom på natten? Är det så att du faktiskt vill ha honom och ångrar att det tog slut? Är det så att du drömmer om giftemål och familj etc? Å att han tidigare har funnits med i de planerna vilket gör att hjärnan ser till att just han ploppar upp i drömmarna, men det har inget med honom att göra egentligen? Utan snarare en livspartner?

    Bor ni i samma stad? Isåfall inte så konstigt att man stöter på varandra, kan vara slumpen. Personligen tror jag inte på tecken etc, allt handlar om chanser och vad man själv gör/vill göra med dem enligt mig :p

  • äldreochklokare

    det är bara att tankar kommer upp till ytan efter ett tag, inget konstigt alls. 

Svar på tråden Hjälp mig tolka