• Svar på tråden Hur lång tid tog det för er att bli gravid? (20-27 år?)
  • Anonym (Fyrabarnsmamma)

    1a försöket 20 år

    1a försöket 25 år

  • Anonym191

    21 år, tog ut p-staven, fick mens direkt, satte inte in den igen och 3v senare visade testet +

  • Anonym (C)

    Två gånger planerat på första försöket efter att ha slutat med p-piller. Två gånger oplanererat pga missat p-piller.

  • Anonym191
    Anonym191 skrev 2018-01-03 18:28:31 följande:

    21 år, tog ut p-staven, fick mens direkt, satte inte in den igen och 3v senare visade testet +


    P-ringen menade jag ju, tog ut den för att få mens, fick mens, satte inte i den igen och plussade 3v senare
  • EpicNurse

    23 år- 1:a försöket (missfall), och 5:e försöket

    25 år- 1:a försöket


    ~ Sjuksköterska inom gynekologi och kvinnosjukvård ~
  • Anonym (love)

    även fast vi inte planerade att blir gravid så skyddade vi oss inte men det tog inte förräns 4 månader tror jag

  • Fröken W

    Var 27 när jag blev gravid. Vi slutade skydda oss i oktober men hade inte särskilt mycket sex. I december testade jag med äl-stickor mest för att jag var nyfiken på om och när jag hade äl eftersom mensen var oregelbunden och med rätt långa cykler. När äl-testen var positiva så försökte vi mer aktivt och hade sex ungefär varannan dag under två veckor och i januari plussade vi (detta var ca 2 år sedan).

    Så jag skulle säga 1:a aktiva försöket.

  • Hoothoot

    Tog ur min spiral i februari i år, vet inte hur min ägglossning varit förrän jag skaffade NC och då blev det på andra försöket :D

Svar på tråden Hur lång tid tog det för er att bli gravid? (20-27 år?)