Inlägg från: Lövet123 |Visa alla inlägg
  • Lövet123

    Härjedalskök seriösa?

    Nästan samma sak har precis hänt mig, min mor 80år som börjar bli lite dement fick jag helt plötsligt reda på att hon beställt ett kök av Härjedals kök, När jag fick reda på priser hickade jag till, hon själv sade att säljaren sagt att bänkskiva och vask ingick men inte kran. Hon visste inte var hon hade papperna men ringde upp säljaren igen som ringde mig och skickade vad hon skrivit på. Där står inga priser på offerten vad varje sak kosta utan endast totalpris, både på montering och varor. Hon skulle få utbytt 10 luckor och insatt 5 lådhurtsar för det facila priset av 55000kr, ingen bänkskiva (vilket var panik) och stommarna är gamla och äckliga då hon som sagt är lite dement och har massor av katter och vägrar hemhjälp. Hon hade inte tagit bort en del luckor som hon hittat på att nån tyckte var nostalgiska så det kommer ju verkligen bli ett plockepinn utan dess like. Att säljaren inte fattar att inte allt står rätt till (eller gjorde han) och forsätter och tycker det blir en bra lösning. Hade en offert på ett Helt nytt kök (med bänkskiva och vask) för 40000kr, det var när jag ringde min mamma om detta jag fcik reda på det. Nu fattar hon att hon blivit lurad och är så klart ledsen och framför allt säger hon att säljaren muntligt lovat henne bänkskiva och vask men det står det ju inte i kontraktet som enl mig är mkt luddigt utan något mer än total summa. Känns som asfaltsläggare / mattförsäljare men har hört att bolaget bildats av en gammal dammsugarförsäljare så det kan väl stämma. Skall se hur de sköter ärendet och annars skicka vidare till PLUS.

Svar på tråden Härjedalskök seriösa?