• Linneaorolig

    Döda vårt andra barn, göra slut?

    Ja är 28år jar två döttrar pö 4 och 7år med min första kille som just nu är häktad för stalking å hot mot mig.

    Jag har en son på 10mån medmin nya man, vi har varit ihop i ca 3år. Han är 44år har två barn i 18 och 20års åldern.

    Vi är sambo särbo. Han är lantbrukare jobbar så mkt att han ofta somnar hemma på sin gård.

    Hans 18åriga dotter bor hos mig.

    Vi pratade om preventivmedel. Jag har haft piller, p-spruta, spiral. Pessar, kondom.

    När ja var ung pratades det inte så mkt om riskerna.

    Men när ja var aktuell för preventivråds samtal senast å barnmorska fråga mycket frågor å ja svara att Ja har en far som hade hjärtproblem och proppar och ja har idag för högt bmi varför ja avråds från p-piller plåster sprutor p-stav osv. Allt utom spiral.

    2011 1år efter jag fått min dotter så hade ja fruktans värd mensvärk som bröt ut ja tog citodon rektalt å inget hjälpte. Fick ringa ambulans. Väl inne på sjukhus visade ultraljud att jag var gravid i äggledaren och att den brutit. Varför jag aldrig i hela mitt liv efter titthålskirugi kommer att använda spiral igen. Ja var bara 21år när detta hände.

    Mirt absolut första graviditet slutade med missfall. Ja mådde dåligt vecka 17 men blev nekad ultraljud. Js fick vänta till vecka 20 rutin ultra ljud. Då hade fostret legat dött i flera veckor och skrumpnat. Detta kan förklara varför jag hade feber å var dålig till å från.

    Min ego partner lämnade mig med att ta bort fostret ensam han tyckte det var för tidigy på morgonen.

    Jag var så rädd. Tabletterna ja körde upp gjorde så ont ingen personal hela tiden. Jag darra och skrek hjälp på toan. Och svimmade av smärta. Jag skulle upp på operation efter en gigantisk klump ramlat ur mig. ja hade fått morfin ja brann i hela kroppen å törstade som en kamel. Jag vråla av smärta och dödsångest ville bara bli nedsövd...

    Som ni hör en frukransvärd upplevelse. Om inte tala om utomkvadhavandeskapet allrså befruktat ägg trots spiral som satt sig fast å växt i äggledaren. 1år efterbarn levande nr 1.

    Idag har ja min son 10mån lugn fin lättsam inte alls som tjejerna va.

    Ja föreslog att klippa strängarna på min man för han vill inre ha fler endå. Känner en bekant som gjort detta å det förändrar inte sexlivet ngt alls enligt vår vän.

    Men han vägrar, stoltheten tar över. Varför jag köpte kondomer.

    Vi har testat några gånger men den glider upp. Känns konstigt.

    Men ja tycker det är okej. Men märkligt nog ska det vara ja som trär på den och ska bära ansvaret.

    När den inte åker på å ja rider på honom å är påväg till orgasm kan ja inte hoppa av det är för skönt. Då får ja höra av han som sprutar i mig samtidigt blir du med barn gör du abort annars lämnar jag dej.

    Ja svarar det blir ja inte .men ja vet ju inte lixom.

    Jag vill ha en stor familj då min egen vart en frånvarande arbetande alkolistfamilj i stan.

    Pappan till vår lille son har allt mindre vart hemma pga jobb och mitt ex som terrar å förstör för honom. Jag har tagit allt ansvar sedan han föddes förutom när ja låg på sjukhus.

    Han vill inte klä på . Bära han . Vika kläder handla barnmatsburkar köpa något han behöver. Han kan gulla prata med han å leka men vägrar byta blöjor.

    Det känns som om han vill vara en halv pappa.

    Hans dotter och ex säger han tar mer ansvar när han blir större å vill åka traktor å vara med på gården.

    Det känns inte som att det är jämstält på något vis. Ja vill uppleva 2samhet å kärleken till barnet gemensamt.

    Det tog lång tid innan han ville erkänna för folk att han skulle bli pappa, precis som om han skämdes för mig. Kändes jobbigt å inte få berätta å leva nekandes.

    Hur som helst fortsätter vårt mindre roliga liv. Vi gör inget ihop med barnen vi äter bara ihop på dagarna då maten helst ska vara klar när han kommer.

    Ja har blött till å från sparsamt. Och igår va ja på gyn för å kolla vad som stod på.

    Jag är gravid i vecka 8 går in i 10 nu.

    Ja berätta för han å han blir sur å bitter abort säger han bara å att ja bara förstör allt. Att vi redan har en son å att han inte kommer få den tiden han behöver.

    Ekonomin tryter mina hästar hinner ja inte med ja tänkt avliva min gamla slitna 25åriga häst å sälja mina å barnens shettisar.

    Jag är beredd att sälja hunden å söka lägenhet också då hans hus behöves renoveras å det aldrig blir av.

    Ja tvingas hyra korta hyrtider då hus bara hyrs ut privat på landet.

    Varför lägenhet kan få oss att stanna på samma ställe.

    Jag är livrädd för abort känns som att skulle ja välja en pistol mot huvudet så gör ja helldre det.

    Han följde inte med å kolla magen nu. Han är aldrig med på bvc. Å han kom nätt å jämt till förlossningen.

    Jag gillar tanken av ett helsyskon till min son.

    Jag är bredd att bli ensamstående med 4barn det är endå jag som gör allt idag.

    Tanken av att ta det lilla livet jag såg på ultraljudet får mig å må dåligt å vara ledsen.

    Det känns som ja bestämt mig men när pappan kommer på besök

    å tycker ja förstör allt å inte vill sova över. Så får han mig bara ledsen.

    Å han ger oss ingen tid å beter sig inte so en familjefar varken närvarande eller ekonomiskt.

    Ja undrar va andra tycker ? Ska ja behålla mitt fina kommande barn å göra slut?

    Eller ska jag tvinga mig genom ett yttligare smärtsamt trauma ensam å leva kvar i detta destruktiva förhållande där ja mer eller mindre lever ensamstående iaf. Å se om det blir bättre eftet ex åker in i fängelse? Å vi får lugn å ro? Visserligen har tiden för familjen vart knapp innan exet krångla på oss oxå.

    Jag känner att ja gillat min partner å vår son är underbar men vi lever inget gemensamt liv alls. Jag har blivit isolerad på landet utan vänner med allt ansvar med allt å nottenkörd ekonomi.

    Sen finns det en hemligbeundrare som ja träffa innan min man som vill att det ska bli vi. Han vill flytts 20mil hit köpa hus så ja slipper flytta. Stötta häst intresset. Vara en närvarande man för mig. Han bryr sej så mkt. Å han har alltid hjälpt mig när något krisar vare sej det gäller hänta en bil 30mil bort mitt i natten eller skicka pengar när varken mat eller bensin finns.

    Ja har inte berättat för eundraren att ja är gravid igen dock men ja tror docl inte det skulle hindra honom att vilja leva ett liv tillssmmans med balans å gämstäldhet.

    Tacksam för era tankar! I en mkt svårt livsval.


    LL
  • Svar på tråden Döda vårt andra barn, göra slut?
  • Emmacecilia

    Det låter vansinnigt i mina öron att skaffa barn nummer fyra under de här omständigheterna Om du inte har tid och råd med hästarna, hur ska du ha ork till barn nummer fyra? Och du måste faktiskt hejda dig och skaffa ett preventivmedel eller sterilisera,dig, du kan ju inte gå som en fertil stallkatt och föda kull efter kull livet ut. Nån gång måste du sätta stopp. Annars kommer barn nr 5 nästkommande år. Och nr 6 osv.

    Gör en sak i taget, rusa inte in i någon ny relation med graviditet med en annan man. Sansa dig litet. Fundera på en samtalskontakt för att få hjälp att reda ut din situation.mta hand om de barn du redan har.

  • TrueLove12

    Hej jag tycker du ska dumpa honom som du är ihop med han kör ju över dig hela tiden och de är du som står och gör allting helt själv.

    Jag har genomgått abort aldrig mer ja kämpa mot alla som va emot mig ville eg behålla sonen och sa som du var beredd på att bli ensamstående skulle kunna klara av de på ett eller annat sett liksom men vlev för mycket påtryckningar så till slut fick alla som de ville. Jag var i vecka 17+4 ungefär och under den perioden får du gå genom en vanlig förlossning fast med dött barn/foster få igång sättningstabletter var tredje timme och de gör 5 kurer på ett dygn osv. Man känner sig så himla tom efteråt.

    Hade jag vart du så hade jag behållt barnet och sakt till fadern att antingen är du med på att du behåller barnet och finns där eller så går vi skilda vägar tilla du vet helt vad du ska göra och ta beslut.

    Gör det som känns bäst för dig och inte bara för att andra tycker annat.

    Jag träffade ny kille och vi har vart ihop snart 6 år och planerar barn tsm och försöker

    Kämpa på styrke kram

  • Poppy75
    Teresia0407 skrev 2018-01-07 02:31:07 följande:

    Fertil stallkatt roligt


    Roligt kanske men verkligen inte empatiskt
  • KlunsSmurfen
    Linneaorolig skrev 2018-01-07 02:06:10 följande:

    Ja undrar va andra tycker ? Ska ja behålla mitt fina kommande barn å göra slut?


    Jag tror att du ska börja med att läsa ditt inlägg en gång, vilket råd skulle du ge till andra?
  • Linneaorolig

    Hur som helst så går det runt med hästarna dom går på lösdrift och jag jobbar av mitt foder hos en vän jag hjälper med hans kor.

    Hästen har ja haft i 13år å han har gått på sista versen och behandlats till å från. Han måste bort i vilket fall som helst.

    Po nyn har nyligen utredds för allergi väntar på att se om vacin skyddar mot vår exem.antingen avliva eller sälja om han svarar på behandling till kunnig människa. Sista ponnyn låna ut långtid eller sälja allt detta för att vi inte hinner motionera lika mkt som förr och för art spara mer pengar till andra aktiviteter till barnen.

    Den hemliga beundraren har jag hela tiden haft kontakt med då han har en jävlig situation med sitt ex. Han gör mig glad. Han har kört mig å hästar till provjobb. Han har visat mig cirkus maximum en del av hans jobb. Vi har suma intressen med djur. Han är uppvuxen på gård å gillar å rida. Han hjälper till å lär mig laga bilen då han är mekaniker. Han är respektfull får mig å länna mig vacker å värdefull.

    Han älskar barn har två själv får mig å må bra. Förstår inte varför ja intevalde honom från början men det var ju 20mil bort å han ville ja skulle flytta till han å lämna mitt jobb allting.

    Men nu vill han offra sej å flytta ner.

    Har igen barnvakt vid rättegång. Han erbjuder sej åka 40mil för å stötta å hjälpa mig. Han är en hjälte i min värld som klamrat sej fast i 3år trots att ja valt en annan å fått barn med.

    Min nuvarande kille ändrar sej inte med någonting. Ja får aldrig träffa hans vänner i samma sammanhang. Aldrig fester eller träffa andra vuxna. Han sa han ville ha barn å inte missa alltinf som han gjort med sina andra två. Han ville vara delaktig sa han men det blivit tvärt om.

    Visserligen har mitt ex dragit ned vårt förhållande kraftigt..

    Men den gemensamma vårdnaden finns inte i den omfattning den borde finnas.

    Han säger också att han kommer vägra skriva på papper.

    Ja är så kluven.

    Ja önska han var som i början när kärleken spira å vi jämt var med varann.

    Allt ja önskar mig å mina barn är en partner som kan delta i en normal familj.

    Exet började knarka igen å ja försökte få ihop det till å från men han valde knarket.

    Likaså min bror morbror far farbror hela min släkt är missbrukare å ja har brutit mig ur det.

    Men det betyder inte att jag vill leva olyckligt å ensamstående.

    Jag vet ja är en kärleksfull mor å klarar 4barn.

    Jag känner det fel att göra abort jag är mot abort.

    Men det ska också finnas en möjlighet för barnet att inte leva dåligt.

    Jag har tak över huvud mat pengar bra f penning bra jobb vänner en bit bort. Å mkt kärlek å ge..

    Ja är ingen stallkatt tycker det var löjligt svarat.

    Ja är medveten att oskyddat leder till barn och hade ja inte velat ta risken så hade ja oxå vart mer skyddande med kondom. Men han vill inte å då tycker ja han måste förstå att risken finns å att jag kommer välja det som känns rätt för mig. Det är jag som ska bära det, föda det, mata det å ta 18års ansvar!

    Tack för tråkigt bemötande

  • Linneaorolig
    Poppy75 skrev 2018-01-07 02:47:04 följande:

    Roligt kanske men verkligen inte empatiskt


    Tack för fint svar. Det du beskriver att behålla å att han får ta sitt ansvar känns mkt rätt för mig ja borde lyssna till mig själv.
  • Linneaorolig

    Ja ska på kurator samtal nästa vecka efter svår rättegång. Därefter har ja chans att samla mig själv mitt liv å tankar. Ta svåra beslut i svåra tider inte lätt.

    Jag vart trakkaserad i 4år lever med skyddad adress å identitet och fått flytta flertal ggr från mitt ex som tidigare misshadlat mig. Ja hoppas han får fängelse nu så vi får lugn å ro. Ja har haft svårt för att jobba och studera pga. Stalking hot och trakkaserier.

    Tack tikl alla som vill öpnna era hjärtan å stötta

  • Bebis200012

    Följ ditt hjärta, har du känslor för din beundrare så va ärlig. Oavsett hur det blir, försök lämna den så kallade familjefadern. Kanske lätt för mig att säga.

    Kram och lycka till!

  • Sivs

    Behåll barnet och lämna är mitt råd. Barnet behöver inte dö bara för att pappan inte vill ha barn. Tror att du kommer klara dig alldeles utmärkt ensam. Du är stark för att ha gått igenom så svåra saker. Ännu en abort ensam hade bara gjort att du mådde sämre.

  • Ina82

    Det är svårt att ge nägon annan råd. Din situation låter helt klart ohållbar och du behöver tid och möjlighet att reda ut dina tankar och känslor. Du behöver återta kontrollen över ditt liv och skala bort det som förstör för dig. Det låter som du absolut inte vill göra en abort. Då måste du ordna i ditt liv så att du klarar av alla barnen. För tillfället låter det som du står ensam att ta hand om allt. Finns det stödperdoner/stödfamiljer, kyrk-personal eller dylikt som kan avlasta och hjälpa dig lite? Ta reda på! :) Du har rätt till ett bra liv med dina barn! Kram

  • Linneaorolig

    Tack för svar ja har ko takt med socialtjänst å bekanta som avlastar mig ibland. Ja ska ändra på mycket men flrst rättegången en sak i taget ja jar endå 7månader på mig som tur är lollar lägenheter redan nu!

Svar på tråden Döda vårt andra barn, göra slut?