• Jjafq

    Foglossning?

    Hej.

    Jag är gravid 13+2, det är första barnet, och första gången jag är gravid. och har haft en ganska lugn graviditet hittills. Har haft lite ont i ländryggen dom Senaste dagarna, men nu när jag vaknade så hade jag riktigt ont i svanskotan! Är det så foglossning börjar? Eller är det inget?

    Tack för svar!

  • Svar på tråden Foglossning?
  • Bubbel85

    Kan vara olika men är troligen foglossning du känner. Hos mig har smärtan/värken vandrat från först blygdbenet, till sittbenen och nu rumpan där det strålar ner i baksida lår. Så orolig att det ska bli mycket värre. Nu kan jag ändå röra mig obehindrat men får värk på eftermiddag/kväll om jag varit hyfsat aktiv. Kan du röra dig som vanligt eller behöver du vila mer än vanligt?

  • Jjafq

    Aj de låter inge kul, hur långt är du gången? Hittills kan jag röra mig som vanligt, kände bara att de gjorde ont när jag kom upp från sängen och fram till en timme. Nu känner jag inget. Kommer de och går, eller är foglossning där hela tiden? I ljumsken har jag haft lite ont från början, men ingen riktig smärta.

    Tack för svar ????

  • Bubbel85
    Jjafq skrev 2018-01-07 15:43:26 följande:

    Aj de låter inge kul, hur långt är du gången? Hittills kan jag röra mig som vanligt, kände bara att de gjorde ont när jag kom upp från sängen och fram till en timme. Nu känner jag inget. Kommer de och går, eller är foglossning där hela tiden? I ljumsken har jag haft lite ont från början, men ingen riktig smärta.

    Tack för svar ????


    För mig kommer det och går. Känner mest på kvällarna efter att man varit igång under dagen. Men märker om jag varit mer aktiv än vanligt att känningarna kommer tidigare på eftermiddagen. Tror inte jag har mer foglossning än ?normalt? utan är nog typiskt en gravidkropp att säga ifrån att man ska ta det lugnt... eller jag hoppas det iaf :)
  • glittersol
    Jjafq skrev 2018-01-07 12:51:19 följande:

    Hej.

    Jag är gravid 13+2, det är första barnet, och första gången jag är gravid. och har haft en ganska lugn graviditet hittills. Har haft lite ont i ländryggen dom Senaste dagarna, men nu när jag vaknade så hade jag riktigt ont i svanskotan! Är det så foglossning börjar? Eller är det inget?

    Tack för svar!


    Jag är snart i vecka 16 och min svanskota har också börjat göra sjukt ont! Inte ont någon annanstans dock :) peppar peppar ;)
  • Jjafq

    I söndags höll min katt på och dö på kvällen, så fick åka in till veterinären och kom hem kl 3 på natten, på vägen hem gjorde de så ont ner över rumpan ner till knät, det kändes fortfarande lite dagen efter men nu, tisdag, så känner jag bara lite i ländryggen. Får hoppas de inte är foglossning

    Tack för svar

Svar på tråden Foglossning?