• Äldre 9 Jan 07:51
    159619 visningar
    410 svar
    410
    159619

    Mindre en 50 dagar till bf !

    Hej alla ...

    Tänkte om vi skulle ha en tråd vi som har under 50 dagar kvar till bf...

    Dela lite tankar och krämpor med varandra.. Finns nog fler en jag där ute som vill gnälla av sig lite.

    Lite om mig då.

    27 år, gift, tredje barnet med bf 25 februari.

    Var på tul i fredags som visa på lite större bebis en normalt. En liten knubbis. :) har 47 dagar kvar.. räknar ner otåligt....

  • Svar på tråden Mindre en 50 dagar till bf !
  • Äldre 17 Jan 13:25
    #61
    Anonym191 skrev 2018-01-17 11:32:09 följande:

    Ååååh.. 36 dagar kvar.. hade en tid hos barnmorskan idag för att kontrollera så lillan ligger rätt då der känts som hon legat på tvären jättelänge..

    så ringer de 15 min innan tiden och avbokar pga sjukdom.. när jag precis klätt på mig och satt mig i bilen i snöstormen.. så typiskt.. blir så nervös nu att de inte ska hinna kolla hennes läge innan hon kommer så att allt blir stressat och fel..


    Åhnej vad typiskt! Men de borde ju boka om dig då så fort som möjligt. Sa de inget om någon ny tid när de ringde?

    Jag hade en kontroll idag (35+1) och min bebis ligger neråt men jag tycker också det känns "på tvären" men det börjar ju bli trångt för dem. Det är säkert ingen fara men hoppas du får åka in snart så du kan känna dig lugn.
  • Anonym­191
    Äldre 17 Jan 18:38
    #62
    Hope18 skrev 2018-01-17 13:25:52 följande:

    Åhnej vad typiskt! Men de borde ju boka om dig då så fort som möjligt. Sa de inget om någon ny tid när de ringde?

    Jag hade en kontroll idag (35+1) och min bebis ligger neråt men jag tycker också det känns "på tvären" men det börjar ju bli trångt för dem. Det är säkert ingen fara men hoppas du får åka in snart så du kan känna dig lugn.


    Just när de ringde gav de mig ingen ny tid, de skulle posta hem en kallelse vilket gjorde mig ännu mer "stressad" för att det inte skulle bli förän förmodligen nästa vecka. Men sen ringde de upp lite senare och gav mig en tid imorgon i grannstaden, där de dessutom har uldraljud vilket de inte har i vår lilla håla (om de är väldigt osäkra på hennes läge kanske det behövs?)

    Då har ju du BF nästan samtidigt som mig va? Jag har 22 februari
  • Anonym­191
    Äldre 17 Jan 18:43
    #63
    Anonym191 skrev 2018-01-17 18:38:47 följande:
    Just när de ringde gav de mig ingen ny tid, de skulle posta hem en kallelse vilket gjorde mig ännu mer "stressad" för att det inte skulle bli förän förmodligen nästa vecka. Men sen ringde de upp lite senare och gav mig en tid imorgon i grannstaden, där de dessutom har uldraljud vilket de inte har i vår lilla håla (om de är väldigt osäkra på hennes läge kanske det behövs?)

    Då har ju du BF nästan samtidigt som mig va? Jag har 22 februari
    Menade så klart ultraljud, gravidhjärnan låter mig inte ens skriva rätt på telefonen nu för tiden
  • Äldre 17 Jan 20:09
    #64
    Anonym191 skrev 2018-01-17 18:38:47 följande:

    Just när de ringde gav de mig ingen ny tid, de skulle posta hem en kallelse vilket gjorde mig ännu mer "stressad" för att det inte skulle bli förän förmodligen nästa vecka. Men sen ringde de upp lite senare och gav mig en tid imorgon i grannstaden, där de dessutom har uldraljud vilket de inte har i vår lilla håla (om de är väldigt osäkra på hennes läge kanske det behövs?)

    Då har ju du BF nästan samtidigt som mig va? Jag har 22 februari


    Ja men vad skönt! Säg till hur det gått imorgon sen. :) Jag bor också i en liten håla, vet hur det där är! De kollade med ultraljud på mig idag bara för att se att det var huvudet som låg neråt och det fick vi bekräftat.

    Ja! Jag har BF 19 februari, börjar dra ihop sig nu. :D
  • Äldre 17 Jan 20:18
    #65
    Vargen070918 skrev 2018-01-17 13:22:54 följande:

    Tack! Jag har den och den mildrar ngt men tycker nog att den tidigare har varit bättre som förebyggande. Vet du om det är ok med ngn annan?


    Ingen annan som jag känner till men fråga på apoteket ! Se till att äta mycket fibrer också så kommer kanske skiten ut snabbare :P jag har dessutom fötterna på en liten pall för att hamna i bättre position och då går toabesöken lite snabbare iaf.
  • Anonym­191
    Äldre 17 Jan 20:21
    #66
    Hope18 skrev 2018-01-17 20:09:11 följande:

    Ja men vad skönt! Säg till hur det gått imorgon sen. :) Jag bor också i en liten håla, vet hur det där är! De kollade med ultraljud på mig idag bara för att se att det var huvudet som låg neråt och det fick vi bekräftat.

    Ja! Jag har BF 19 februari, börjar dra ihop sig nu. :D


    Vad kul! Vet du vad ni väntar? Pojke/flicka?

    Ja det börjar verkligen dra ihop sig, och det känns och märks både fysiskt och psykiskt alltså.. kommer inte ihåg senast jag sov mer än 5-6h på en natt
  • Äldre 17 Jan 20:25
    #67
    Anonym191 skrev 2018-01-17 20:21:08 följande:

    Vad kul! Vet du vad ni väntar? Pojke/flicka?

    Ja det börjar verkligen dra ihop sig, och det känns och märks både fysiskt och psykiskt alltså.. kommer inte ihåg senast jag sov mer än 5-6h på en natt


    Ja vi är väl så säkra som man kan vara på att det är en flicka. :)

    Det är verkligen olikt något man tidigare varit med om. Jag har också börjat sova riktigt dåligt men är sjukt hur väl man funkar ändå. Tur för gravidhormoner!
  • Äldre 17 Jan 20:36
    #68
    Mimmins90 skrev 2018-01-17 20:18:34 följande:

    Ingen annan som jag känner till men fråga på apoteket ! Se till att äta mycket fibrer också så kommer kanske skiten ut snabbare :P jag har dessutom fötterna på en liten pall för att hamna i bättre position och då går toabesöken lite snabbare iaf.


    Ska kolla med Apoteket :)

    Tack för din hjälp!!
  • Äldre 17 Jan 20:43
    #69
    Vargen070918 skrev 2018-01-17 20:36:09 följande:

    Ska kolla med Apoteket :)

    Tack för din hjälp!!


    Lycka till och dela gärna med dig om du hittar nått riktigt bra :)
  • Anonym­191
    Äldre 17 Jan 20:52
    #70
    Hope18 skrev 2018-01-17 20:25:33 följande:

    Ja vi är väl så säkra som man kan vara på att det är en flicka. :)

    Det är verkligen olikt något man tidigare varit med om. Jag har också börjat sova riktigt dåligt men är sjukt hur väl man funkar ändå. Tur för gravidhormoner!


    Vi har också fått sagt att det med största sannorlikhet är en flicka, hon sa "ja jag ser ingen snopp i alla fall" så vi tror väl det börjat packa BB-väska än? Jag börjar lite smått nu i dagarna för säkerhetsskull, lite kontrollfreak som man är!
Svar på tråden Mindre en 50 dagar till bf !