• sommar 77

    Föll illa, v 25

    Hej!

    I lördags föll jag utomhus, snubblade på gruset och flög in min egna bil som stod där. Landade på knä och bröst.

    Klarade magen men har så ont i revben runt bröstet och rygg.

    Provade jobba igår. Började med en timma då jag kallsvettades och höll på och svimma. Blodtrycksfall.

    Sen hade jag så ont kring bröstet.

    Ska till läkare idag kl 11. Vågar inte riktigt gå till jobbet idag, jobbar på en skola. Intensiva dagar och utagerande barn.

    Kan inte röra mig som vanligt. Är i v 25.

    Känner mig på samma gång dum som sjukskriver mig, borde jobba osv såna tankar.

    Hur skulle ni gjort?

  • Svar på tråden Föll illa, v 25
  • Hoppfullhet

    Tänker såhär att inget är ju viktigare än dig själv o bebisen i detta nu. Så gör det som känns bäst för just dig själv utan att ta hänsyn till ens dåliga samvete mot jobb osv. Man är endast gravid/föräldraledig en liten del av ens arbetsliv (vanligtvis) och då kan man väl få sätta sig själv främst?? Hoppas allt går bra för dig.

  • sommar 77

    Så himla ont sen fallet. Läkaren trodde spricka i revben

    .

    Går på alvedon och är hemma. Kan knappt röra mig...sån otur!

  • Johannana

    Jag tycker du gjort helt rätt, jag hade gjort precis samma sak! Jobbet går aldrig före bebis.

    Krya på dig och hoppas det blir bättre snart!

  • sommar 77

    Tack för pepp!! Känner också att min bebis och kropp går före jobbet. Kan ju inte röra mig där som jag ska. Slulle då vara livrädd att ramla bara därför...

Svar på tråden Föll illa, v 25