• Imsdals

    Högkänslig 11 årig flicka

    Hej alla som läser detta 
    FINNS DET NÅN I NORRBOTTEN SOM KAN NÅGOT OM HSP OCH VET VART MAN KAN VÄNDA SIG FÖR HJÄLP INOM ÄMNET?

    Jag har sökt och sökt och sökt efter information gällande högkänsliga (HSP) barn samt ljud och ljuskänslighet hos barn och vad man kan få för hjälp.
    Mitt barn och jag kämpar varje dag med hennes välmående.
    vi har stadig kontakt med BUP och Barnläkare som även dom försöker förklara för skolan. Men eftersom (HSP) inte klassas som Diagnos så "finns det inte"..

    Men när det kommer till skolgången så har dom ingen som helst förståelse tyvärr, är det någon som kan tipsa om föreläsningar eller vart man kan vända sig i norrbotten om man vill lära sig mer samt om det finns någon spec kontaktperson som man kan ta med på föräldramöte som är insatt i just högkänslighet.

    Jag har försökt allt men springer i motvind och nu vill mitt barn inte gå till skolan för att hon klarar inte av det och ingen hjälper henne trotts möten med lärare, specialpedagoger och rektorer och trotts det inkluderat med åtgärdsprogram samt anpassningar så fungerar ingenting.

    Vore Tacksam för svar :)

    /från en maktlös förälder
    adhd högkänslig hsp barn frånvaro tysta flickor norrland norrbotten luleå boden piteå ljudkänslig ljuskänslig föreläsning
Svar på tråden Högkänslig 11 årig flicka