• Tue 13 Aug 2019 18:21
    13119 visningar
    55 svar
    55
    13119

    Äggdonation i Spanien, ska vi följas åt?

    Längtarefterdighelatiden skrev 2018-01-15 22:34:53 följande:

    Puffar...

    Är det verkligen bara jag....?


    Hej!! 
    Jag är alldeles ny här. Hoppas in. 
    Hur har det gått för dig/er?? 
    Jag har gjort (är mitt i) behandling i Madrid. Är du nöjd med kliniken i Valencia??
  • Tue 13 Aug 2019 18:24
    #22
    Snartkanskemamma skrev 2019-06-18 18:20:28 följande:

    Jag och min sambo genomgår en äd-behandling på IVI i Barcelona. Vi gjorde ett försök förra sommaren, som tyvärr slutade i ett tidigt missfall. Nu ska vi testa igen, med ett embryo som legat i frysen. Det största problemet vi mött är att få hjälp av en gynekolog/läkare i Sverige med undersökningar, ultraljud och utskrivning av vissa läkemedel. Det har inte alls funkat bra, vilket skapat stor stress. Hur har ni andra löst detta? Har någon ett bra tips på en välvillig gynekolog/läkare i Stockholm så vore det guld värt. /Mia


    Hej!
    Jag genomgår ÄD-behandling på IVI i Madrid. Bor dock här, så det har inte varit något problem med ultraljud och mediciner etc.
    Har ni gjort insättning än?
  • Tue 8 Oct 2019 18:44
    #25
    Snuttilago skrev 2019-10-02 18:59:17 följande:

    Hej, först grattis ni som har blivit gravida och fått barn. Så roligt att höra! Jag skulle också jättegärna höra vad ni alla tycker om äggdonation och kliniker i Spanien och dela med mig av mina intryck. Vi påbörjade en kontakt med Valencia hösten-18. Jag var nog för utmattad och sorgsen efter lång IVF-resa här i Sverige så jag kom aldrig längre än en massa blanketter och ett skype-samtal med läkare. Nu har jag kontakt med OLGA i St Petersburg och har så här långt positiva intryck. Jag hade gärna haft den kliniken men även om jag har blond och blåögd mamma så har jag också en pappa från Symamerika så jag har både mörka ögon och mörkt hår. Jag ser helt enkelt inte typiskt svensk ut. På ert sätt bryr jag mig inte alls, men jag förstår också poängen med att barn med äggdonation "liknar" sin mamma. Därför fundrear jag just nu mkt på om Spanien är bättre. Någon som kan berätta mer om sina erfarenheter av spanska kliniker?


    I Spanien är det lag på att donatorn ska likna mottagaren. Du får fylla i ett formulär med din kroppstyp, hår- och ögon-färg etc. De har också datorprogram som matchar donator med mottagare. Jag trodde att det skulle vara svårt att hitta donator till mig här pga skandinaviskt utseende, men de sa att de har många Erasmus-studenter som vill donera så det skulle inte vara något problem. Sedan tog det mindre än två månader för dem att hitta donator till mig. Är i vecka 13 nu, så det återstår att se hur lik bebisen blir mig. Men min man är sydamerikan, så jag gissar att bebisen kommer att ha ganska mörka drag ändå.
Svar på tråden Äggdonation i Spanien, ska vi följas åt?