• Anonym (Orolig)

    Kan jag ha blivit gravid med den andra?!

    Hej,

    Jag är SÅ orolig och behöver hjälp att stilla min oro.. Ber om svar på min fråga endast och inte kommentarer på det moraliska i min handling.. Jag VET hur fel det var.

    Jag och min kille har försökt bli gravida i ett halvår. Nu har vi äntligen lyckats och jag borde vara världens lyckligaste. Men det är jag inte riktigt, på grund av en dum grej som hände på en jobbfest samma helg som min ägglossning.. 


    Jag hade nämligen "petting" med min kollega då.. Han fick utlösning (inte i närheten av mig) och fick sperma på fingrarna. Han ville då pulla mig men jag sa åt honom att tvätta händerna först. Fick då kalla fötter och sa att jag inte ville det.. Ca 20-30 minuter senare frågade han igen och jag sa då att han fick tvätta händerna igen först i så fall (vet ej om detta gjordes med både tvål och vatten men det gjordes två gånger i alla fall). 

    Kan några spermier ha överlevet på hans fingrar trots att det gick minst 20 minuter och att han tvättade sig två gånger? Tror att jag vid nåt tillfälle rörde slidmynningen också 20-30 minuter efter att jag rört honom.


    SNÄLLA stilla min oro!! :( och som sagt jag VET att detta var fel och jag ångrar mig av hela mitt hjärta och älskar verkligen min kille.

  • Svar på tråden Kan jag ha blivit gravid med den andra?!
  • Anonym (T)

    Risken finns ju tyvärr där. Men om det är som du beskriver är det extremt liten risk, inget jag tror du behöver oroa dig över. 

    Dock kommer du ju alltid att gå och oroa dig om du inte gör ett faderskapstest. För hur ska du veta? Är svaret från oss forummedlemmar så övertygande? Jag tror inte det. Annars kommer det här alltid gå och gnaga. 

  • Anonym (Orolig)

    Tack för svar.. Känner att jag måste göra abort om det finns ens en liten risk och jag vill ju verkligen inte det. :'( fan att man ska va så jääävla dum! :'( 

  • Anonym (Dr)

    Jag skulle spontant säga nej. Det räcker inte med att några enstaka spermier fanns kvar och slank in. Min man har 3-4 miljoner spermier /ml (vilket är klart lägre än normalt, man skall ha över 20 miljoner/ml för att räknas som fertil). Han har kommit i mig regelbundet under 5 års tid utan tillstymmelse till graviditet (dock lyckats med ivf). Det jag vill säga är att det krävs mååånga spermier för att åstadkomma en graviditet...

  • Anonym (Orolig)

    Ingen annan som vill svara? :(

  • Anonym (Omöjligt)

    Kan till 100% säga att det är absolut ingen risk att din kollega är pappan.

  • Anonym (Orolig)

    Kan du det??? Tack för att du lättar min oro. Jag vet ju att det är extremt liten risk men blir ändå så sjukt nojig.

    Och till den andra detta är INTE en trolltråd ..

  • Anonym (Läkaren)

    Jag skulle säga att det är ca 30 procent risk att det är den andra, men då kan du vara ganska lungn för det är som sagt 70 procent  chans att det är din kille

  • Anonym (!)

    Vilken jäkla sits du satt dig i! Och jo, konstigare saker har hänt än att folk blivit gravida sådär. Är nog bäst att vara ärlig om vad som hänt så ni tillsammans kan ta ett beslut efter det. 

Svar på tråden Kan jag ha blivit gravid med den andra?!