• faglin

    Vilken barnvagn har ni köpt?

    Vilken barnvagn har ni köpt och varför? Har ni haft andra tidigare får ni gärna skriva två rader om dessa med. ;)


     

  • Svar på tråden Vilken barnvagn har ni köpt?
  • faglin

    Jag köpte en Britax go big. Är i princip likadan som Britax/Brio go och go next, stora skillnaden är att den har fullt liggläge och man kan ha mjuklift istället för liggdel.

    Väntar tredje barnet och till första köpte vi en begagnad Brio Go, var supernöjda. Sen kom lillebror och vi behövde en syskonvagn så då blev det en Bugaboo Donkey. Var nöjd med den tills han blev större och liggdelen blev för trång så då sålde vi den. Han var då ca 2,5 år och normalstor. Brio Go räckte hela vägen, dom sov ute på förskolan så den användes tills han var 4 år. Ytterligare syskon hade vi inte tänkt oss då så vi sålde den. Nu väntas dock en till och vi har köpt en ny Britax go big. :)

  • faglin
    GAndrea skrev 2018-02-11 11:14:54 följande:

    Emmaljunga city cross 2010. Singelvagn med sitt och liggdel. Köpt begagnad 2016 för 1000 kr. Tålig, slitstark och många mil i den vagnen. Sjukt nöjd.

    Emmaljunga double monkey 2013. 2 sittdelar och liggdel. Köpt begagnad 2018 för 2000 kr. Är gravid med syskon nu så jag har inte använt vagnen flitigt än. Men ca 10 promenader med grannbarnet och igen känns tålig och slitstark. Lättkörd! Enda "jobbiga" är att ena sittdelen är lite svårare att fälla ryggstödet.

    Barnvagnar kostar sjukt mycket pengar och jag ger alltid tipset att satsa på en begagnad bra vagn än en ny billigare!


    Också bra att köpa ny runt årsskiftet när de rear förra årets vagn. Vi fick vår Britax go big med sitt och liggdel för 6000 kr ist för det dubbla. I och med att den är ny så är den ju himla fräsch och vi bör kunna sälja den utan större förlust. :)
  • faglin
    SofieJ skrev 2018-02-12 17:27:40 följande:

    Jo! Kollade på vagnar i helgen och vi bestämde oss för en Joolz Day2. Den kändes överlägset bäst för oss. Är expert på den och Geo2 nu om det är nåt du undrar ;)


    Tänk på att den förmodligen inte räcker så länge. Ser väldigt lik ut Bugaboo donkey om man tittar på sittdelen och den växte vår son snabbt ur.
Svar på tråden Vilken barnvagn har ni köpt?