Pojknamn?! SVÅRT
Tack för förslag men det är tyvärr precis namn som dessa som är mina big NO NO! Det är inte alls min typ av namn tyvärr.
Adrian är ett fint namn också som några nämnt men tror inte jag får med mig sambon där heller. Hans top är Carl-Axel och i andra hand bara Axel. Sen kan han acceptera både Oliver och Vincent.
Tycker att alla de tre namnen är så fina och får svårt. Tänker att han själv kanske inte kommer uppskatta att heta Carl-Axel som äldre? Tänker också att han kommer få "Calle" som smeknamn och det gillar jag inte riktigt heller eftersom fokuset hamnar på "fel" namn då, hehe!
Bättre med ett svenskt namn än ett engelskt (Collin tex, efter Colin Nutley då eller? Förstår inte grejen med att ta ett utländskt namn om man inte har koppling till det landet släktmässigt)
Det kommer inte vara så töntigt med dubbelnamn när din son växer upp som det var på tex 80-90talet.
Titta annars i din släkthistoria, intervjua alla släktingar och sök på ancestry, det kan finnas fina mellannamn eller typ bröder till din mormors mamma du aldrig tänkt på som har nåt fint namn.