• denonboss

    Kan inte dra tillbaks förhud!

    OBS! Om detta är under fel forums del ber jag om ursäkt, så flytta den gärna!

    Jag kommer att lägga alla korten på bordet så lång läsning följer nedan!

    Jag har onanerat från och till ända sedan jag gick i åttan då man fick lära sig om sex & samlevnad. Så det första man gjorde när man kom hem på kvällen var att pröva att onanera. Och detta har jag inte kunnat sluta med helt sen dess. Sen många år tillbaka har onanerandet oftast till alltid skett samtidigt som jag kollar på porr. Min längsta period utan att onanera var kanske ett halvår.

    För kanske ett år sedan nu fick jag en spricka på toppen av förhuden. Jag anade att det berodde på för täta onaneringsperioder (ca 1-2 ggr/dag i veckor ibland mer). Mitt onanerande slutar Alltid med sädesuttömning kanske ska tilläggas. Jag skötte om såret och lät det läka. Försökte dra ner på onanerandet men var på det igen efter kort tid. Inte så lång tid senare uppstod det ett sår till på toppen, som blev som en förlängning av det första. 

    Problemet jag har nu är att pga läkningen, tror jag iaf, har gjort att jag inte kan dra tillbaka förhuden, varken när jag har stånd eller inte. Detta har resulterat i att jag inte kunnat rengöra runt under ollonet. Sist jag kunde dra tillbaka förhuden hade jag en hel del "smegma" som torkat fast och var ett elände att få bort. Så idag vill jag nog inte veta hur det ser ut.

    Man kan undra hur jag kan ha låtit det gå så långt utan att ha gjort något åt det. Tro mig jag har ställt mig själv den frågan många gånger. Jag har försökt sluta titta på porr och onanera men aldrig kunnat upphöra med det helt. Detta påverkar mig psykiskt och jag vill inte utesluta det helt att det kan vara en anledning till att jag lider av depression sen en tid tillbaka. Eftersom jag aldrig talat med någon om detta har det gjort det svårare för varje år som gått att ta itu med det. 

    Så i säg vet jag vad mitt första steg behöver vara, förutom att sluta upp med porr och onani, att uppsöka en läkare på min vårdcentral. Jag kanske behöver prata med en psykolog också kanske. Men om det finns någon som själv varit med om det eller har något annat vist att säga så berätta gärna. Detta har tagit mig år nu att ta ett första steg mot att göra något åt det för det här kan inte fortsätta!

    P.s: Jag är 32 år och har aldrig haft sex, men vill inte höra något om detta tack...

  • Svar på tråden Kan inte dra tillbaks förhud!
  • Anonym (-)

    Låter som förhuden är för trång. Du borde verkligen gå till vårdcentralen med ditt problem, det finns bra hjälp att få. Inte bra om det blir infekterat för att du inte kan rengöra, det kan få mycket värre konsekvenser.

    Sen vet jag inte varför du känner sån skam kring onani? Det är fullt normalt, även att göra det varje dag är normalt. Porr är också normalt att titta på när man onanerar. Du behöver inte söka hjälp för det!

  • MartinNo1

    Vårdcentralen så snart som möjligt!

    Det är viktigt att kunna göra rent, låt inte en bagatell som att du tycker det är pinsamt eller liknande stoppa dig.

    Lycka till!

  • Anonym (I)

    Onanera 1-2 ggr om dagen är väl inget konstigt??
    Gå till vårdcentralen. Du behöver inte ge en massa detaljer. Säg att du hade ett sår, det läkte och huxflux kan du inte dra tillbaka förhuden längre. För det är väl så det var?

Svar på tråden Kan inte dra tillbaks förhud!