• Anonym (hjälp)

    Hur jag få henne tillbaka?

    Jag har vart med en tjej i 8 månader och hon gjorde slut med mig för att hon var kär i en annan kille. Men hon är inte tillsammans med honom längre och jag är verkligen kär i henne och vill få henne tillbaka.

    Vad ska jag göra? Tips snälla!!!

  • Svar på tråden Hur jag få henne tillbaka?
  • Femhenist

    INGENTING!!!! ...mot henne i alla fall.
    En desperat eller bedjande kille är det mest avtändande tjejer vet. Rent generellt så är antagligen det säkraste sättet att återfå hennes gunst att träffa andra tjejer. Men jag känner varken henne eller dig, och ni kan ju ha andra preferenser. 

  • Anonym (Mm)
    Femhenist skrev 2018-01-22 14:38:11 följande:
    INGENTING!!!! ...mot henne i alla fall.
    En desperat eller bedjande kille är det mest avtändande tjejer vet. Rent generellt så är antagligen det säkraste sättet att återfå hennes gunst att träffa andra tjejer. Men jag känner varken henne eller dig, och ni kan ju ha andra preferenser. 
    Håller med
  • Anonym (M)

    Skicka ett sms att du älskar henne och gärna vill ha henne tillbaka.

    Sen väntar du. Ta inte mer kontakt. Vill hon ha dig hör hon garanterat av sig.

  • Joulie

    Ska du få tillbaka den här tjejen på riktigt så hon faktiskt stannar ett tag får du antagligen låta det ta tid. Det är antagligen rätt kört och ni är helt enkelt inte rätt för varandra. Var inte för ledsen, jag lovar det finns bättre för dig :)

    Sörj den tid du behöver men inte för länge då kanske du missar blickarna från en annan tjej, som sett dig och tyckt du var skit nice, men inte vågade göra nåt för att du hade flickvän. En sån tjej kan också tappa intresset om du blir för pinsam med ditt ex. Japp killar blir riktiga offer när dem är olyckligt kära, man behöver såklart vara det en tid men sen får man bara ta sig i kragen och gå vidare. Denna tiden spenderas bästa med att inte träffa sitt ex överhuvudtaget. Och ringer hen och ber om tjänster (i alla syften utom att få träffa just dig) så är det såklart nej, det är nästan omöjligt att gå vidare då, plus hen utnyttjar dig.

    Ju snabbare man känner sig värdig en ny bättre tjej desto fortare får man det. Ju mindre man skämmer ut sig med sitt ex och tar det som en man (ja det är ett bra uttryck här, alltså att i princip ha mentaliteten och attityden: I don't give a fuck, typ "ja vadå hon var nice men det finns ju bättre") desto snabbare går det att bli man igen och ragga nya brudar. 

    När du är beredd att låta henne gå från drömflickväns facket så lägg henne i "en riktigt fin tjej jag kysst (eller vad ni nu gjort) facket" som gör dig mer cool, manlig och erfaren. I detta ingår att aldrig prata skit om ditt ex med andra, det gör dig bara ful, även om jag förstår att hon sårat dig mycket i det som hänt, så måste du vara the man för att ha chans på henne eller någon annan tjej igen. Det jag menar är gå inte omkring som ett offer för länge för det du förlorat, se istället på vad du fått och använd det för att bygga upp din självkänsla och sen få något ännu bättre. Det bästa tror jag är att sätta som mål att överträffa henne med en annan tjej, som är snyggare, sexigare, snällare, roligare, du ska inte bara tänka att du kan det utan att du faktiskt är värd det. För att göra detta kanske du måste förändra lite med dig själv. Vad hade din tjej du var med nu velat ha mer av? Är du beredd att förändra dig på det sättet? Eller kan du göra andra förändringar som gör dig till en bättre version av dig själv så att du kanske kan få en ännu finare tjej nästa gång. Allt går att öva upp min vän det är bara att sätta mål och jobba på dem.

    Något med dig är helt enkelt inte tillräckligt intressant för henne i alla fall inte just nu. Träffa en annan tjej. Mogna och lär lite av livet. Sen kan du kanske försöka igen om du har kvar intresset och hon verkar mottaglig. 

    Du kan ju prova redan nu att ta kontakt men det tror jag redan du gjort och hon har inte varit intresserad nog? Ge det ett bra försök om det inte ger nåt så ge upp och dra vidare (det är ett bra tips för många tjejer, don't waste time where there is no sparks) Dock funkar uttröttningsmetoden på vissa framförallt om dem har en svag period, inget jag rekommenderar. 

    Risken när du hänger efter henne när hon inte är intresserad är att hon kommer bara öka avståndet ännu mer och sen gör du dig till pajas och skapar en scen för att du är olyckligt kär, med 99.9% av alla tjejer har du nu sabbat alla dina chanser för evigt. I resterande 0.01% av fallen där "she is simply worth the risk", så visst följ ditt hjärta och lär av dina misstag.

  • Anonym (hjälp)

    Tack så mycket för tipsen och det är bra tips.

  • Anonym (Jep)

    Hej! Jag har varit tillsammans med min flickvän i 5 år och bott ihop i 4. Vi har haft ett fint förhållande under dessa och budade på hus för två månader. Hon har varit trött på vår lägenhet länge och hon har varit väldigt drivande i detta. Sen för ca 2 veckor sen så började hon prata om att göra slut och att hon ville vara i fred.. hon vill att jag ska visa kärlek på ett viss sätt med att visa mer intresse för henne och vara ett stöd som hon har varit mig. Jag har försökt jobba på detta men som hon säger så har ryggsäcken blivit för tung och nu vill hon gå vidare. Hon ger mig så dubbla budskaper att hon vill inte ge upp så lätt. Jag har ansträngt mig verkligen och visat vad jag känner och då säger hon ?varför har du aldrig sagt detta till mig tidigare? och säger till hennes vänner ett nu börjar han bry sig. Jag älskar verkligen henne och jag verkligen visa detta genom att stötta henne i all fotboll och jobb för det tar mycket tid för henne. Hon ger mig inte chansen utan bara vill bort känns det som och kanske på sikt bli vi igen. Vad ska jag göra? Skrev ett långt sms till henne igår vad jag kände och fick tillsvar att hon inte vet vad hon ska säga men att hon ska ta med sig mina ord. Hon bor kvar i lägenheten och jag hos en bekant. Jag vet att hon har gråtit över att vara själv och hon saknar mig. Varför vill hon inte bara ge det en chans? Det skulle hjälpa mig mycket.

  • Rudbeckius
    Anonym (M) skrev 2018-01-22 16:55:21 följande:

    Skicka ett sms att du älskar henne och gärna vill ha henne tillbaka.

    Sen väntar du. Ta inte mer kontakt. Vill hon ha dig hör hon garanterat av sig.


    Håller med. Ett rakt försök. Om du är modig så messar du inte utan tar samtalet ansikte mot ansikte - men så behöver du ha förberett dig på den minst handfull olika reaktioner hon kan uppvisa.

    Lycka till!
Svar på tråden Hur jag få henne tillbaka?