Affär
Jag ville mest ha ert råd om vad ni tror att mannen vill. Inte era hemska kommentarer om mej.
Jag ville mest ha ert råd om vad ni tror att mannen vill. Inte era hemska kommentarer om mej.
Ja det är nog mycket som försvinner när han tömt pungen
Det enda han känner är att han vill ha någonstans att stoppa in den och tömma, när han är klar med det så är det dags att gå hem frugan. Allt annat finns bara i TS fantasi för hon vill ju känna sig så speciell och åtråvärd
Ja så kanske det är...vill känna att jag är speciell för honom. Jag tror faktiskt att han hade saknat att inte ha mig.... Han hade inte kunnat hitta en bättre älskarinna som hade gjort allt med honom som jag gör...och som han får göra med mig
Bara på honom...
Ja jag borde göra de.... jag vet verkligen det... tänker att detta kanske är rätt tillfälle att göra de nu när han sagt att han behöver ligga lågt ett tag. Vi kommer ju inte höras på några veckor nu de vet jag. Jag kommer dock träffa honom på jobbet och i olika möten.
Så fort han ger mig en blick så smälter jag...
De jag ser i honom är allt snuskigt han skriver till mig vad han vill göra med mig...snuskiga bilder han skickar...att han är äldre och det är spännande att ingen på jobbet vet...bara jag o han när vi sitter på möten tillsammans med andra.
Vi får se hur de utvecklar sig....dröjer de för länge tills han hör av sig så hoppas jag att jag kan stå emot när han väl gör de...
Att resonera som du säger "det som har hänt har hänt" och ge sig själv rätt att ljuga eller mörka sanningen för andra är ett fantastiskt sätt att breda väg för att göra om sina "misstag". Det enda man lär sig av det är att det går att göra som man vill och så håller man det bara hemligt för andra så är problemet löst.
Det enda effektiva sättet att lära sig av sina misstag är när ens misstag får konsekvenser. Först DÅ trillar polletten ner på riktigt.
Att låta någon leva i en lögn år efter år i ett förhållande personen kanske inte hade valt om han vetat sanningen och med en partner personen kanske inte hade valt om han vetat sanningen är enligt mig betydlig mer värre och mer förnedrande än otroheten i sig. Lögnerna och smusslandet gör oftast mer skada än själva otroheten.
Hade hon haft barnens bästa i tankarna hade hon inte gjort som hon gör öht och bett gubben dra åt helvete redan efter första kukbilden för att inte riskera sitt förhållande och sina barns trygghet, eller hur?
Men det gjorde hon inte, istället valde hon att haka på och verkar trivas med det, så barnens bästa verkar inte betyda ett skit jämfört med det hon får ut av hemliga klubben leken hon har med gubben. Hon sätter redan nu sig själv före sina barn, så barnens bästa är inte något hållbart argument tycker jag.
När jag var 15 -20 år så hade jag många flickvänner! En älskade jag så jag trodde jag skulle dö. Sen var hon otrogen. En vecka senare hade jag en ny tjej.
Jag var även med andra tjejer själv trots att jag sa att jag var så kär i den jag nu var med. Är man 18 år som du är så vet du helt enkelt inte vad du pratar om!
Med tanke på hur hon resonerar så är det inte så troligt att hon SKA sluta, hon verkar ha noll kontroll över sig själv och drivs helt på begär, allt annat är sekundärt, ink hennes ungar. Tror du på fullt allvar att en alkis kommer sluta dricka bara för att hen säger det? Speciellt när personen själv säger "jag hoppas jag kan sluta" utan någon riktig vilja bakom orden?
Och vad är det som säger att hon kommer förstöra för barnen genom att berätta sanningen för sin man? Han kanske ger henne en andra chans?
Vad har mannen för nytta att veta vad hon gjorde för 18 år sen när han redan levt i en lögn i 18 år och slösat bort 18 år av sitt liv?
Japp, kanske, det är vad man får när man sätter sig själv och sin partner i en situation som TS gjort. Sen kan man ju givetvis välja att ljuga sig ur knipan men då får man också leva med att man är en egoist och en lögnare och inte försöka få att låta som att man gör sin partner en tjänst för den enda som kan avgöra det är han själv.Det spelar ingen roll, om min partner gjort något som är avgörande för vårt förhållande så vill jag veta det så jag själv kan besluta om jag vill eller inte vill fortsätta ha ett förhållande med henne. Om hon sen älskar mig som om vi vore nygifta spelar ingen som helst roll, hon har fortfarande blåst mig på min fria vilja och min möjlighet att göra egna val och ju längre tid det gått desto värre blir det.
Ja men ditt förslag innebär att hon blåser sin man ännu mer än vad hon redan gjort och alla tycker inte det är en sån bra lösning.
Inte om de vet vad mamma gör mot pappa
Det beror på hur gamla de är, barn är inte helt dumma i huvudet. Är de tillräckligt stora är det inte omöjligt att de förstår att mamma svikit dem med och vänder sin mamma ryggen de med.
Japp, men det borde väl hon tänkt på innan hon var otrogen eller hur?
Sen har vi ju också mannen. Är det ok att tvinga någon att leva i en lögn? Förtjänar han inte bättre?
Spelar det någon roll? Vi vet att han finns och att TS bedrar honom. Du känner väl inte TS personligen heller?
Tvång, manipulation, kalla det för vad du vill Han får ingen chans att själv välja om han vill leva med en otrogen partner. Det finns många sätt att få människor att göra som man vill, ett sätt är inte låta dem få veta sanningen.
Varför ska han få leva i en lögn för att hon varit otrogen?