Forum Spermiedonation - Svårt att få barn
Varje medlem är ansvarig för sina inlägg.
  • Pappa/donator sökes....

Tor 25 jan 2018 12:23 Läst 1833 gånger Totalt 10 svar
    Tor 25 jan 2018 12:23 +1

Hej!
    Jag söker här en man som skulle vilja på ett eller annat sätt välkomna ett barn med mig. Jag var gravid för 3 år sen men födde en liten Julian i 24: veckan som inte levde pga att jag råkat få en Streptokock....otur eller livets gång...?
    Jag längtar så efter ett barn, kanske Julian vill komma ned igen...:)  Eller en ny...vem vet. 
    Jag bor i Sthlms län men är på väg att röra mig till Gävletrakten för ett lantligare liv, jag vill kunna odla o bo i hus! 
    Men allt praktiskt löser sig om väl ett barn skulle komma.
    Mitt hopp är starkt o jag har fortfarande mens o dessutom finns det alternativa metoder som kan hjälpa.
    Vill du prova...?

• ChansT­illLiv
    Visa endast
    Tor 25 jan 2018 12:33 #1
    Aileen2014 skrev 2018-01-25 12:23:57 följande:

Hej!

Jag söker här en man som skulle vilja på ett eller annat sätt välkomna ett barn med mig. Jag var gravid för 3 år sen men födde en liten Julian i 24: veckan som inte levde pga att jag råkat få en Streptokock....otur eller livets gång...?

Jag längtar så efter ett barn, kanske Julian vill komma ned igen...:)  Eller en ny...vem vet. 

Jag bor i Sthlms län men är på väg att röra mig till Gävletrakten för ett lantligare liv, jag vill kunna odla o bo i hus! 

Mitt hopp är starkt o jag har fortfarande mens o dessutom finns det alternativa metoder som kan hjälpa.

Vill du prova...?

Jag skulle vara öppen för att prata mer om det! Jag är i första hand donator men har parallellt med det funderat lite på medföräldraskap. Fast jag bor nära Stockholm, så jag vet inte hur bra delat föräldraskap kan fungera med din livsplan att flytta norrut? Jag är 181 cm lång, gröna ögon och ljusbrunt hår. Inga ärftliga sjukdomar eller allergier, inga nämnvärda allergier iallafall. Mejla mig gärna på klarstroem@mail.com ifall det låter intressant
  • Tor 25 jan 2018 13:07 #2

Hej o tack för snabbt svar!
    Jag tror jag har läst om dig i olika tidningar? Det är jag undrar är om du är beredd att träffa barnet då det börjar undra om sin bakgrund....? Jag förstod det som att du vill vara anonym på de texter jag läst om dig, är det så?
    Jag tycker det känns helt fel att barnet aldrig kommer att kunna möta sin "pappa" nämligen. 
    Sen undrar jag hur det går till, kommer man hem till dig o använder en vanlig plastspruta?
    Det säkraste är ju att gå till klinik o låta en gynekolog föra in det hela direkt i livmodern, men är det möjligt i Sverige?

Hoppas på positivt svar!

• ChansT­illLiv
    Visa endast
    Tor 25 jan 2018 13:32 #3
    Aileen2014 skrev 2018-01-25 13:07:53 följande:

Hej o tack för snabbt svar!

Jag tror jag har läst om dig i olika tidningar? Det är jag undrar är om du är beredd att träffa barnet då det börjar undra om sin bakgrund....? Jag förstod det som att du vill vara anonym på de texter jag läst om dig, är det så?

Jag tycker det känns helt fel att barnet aldrig kommer att kunna möta sin "pappa" nämligen. 

Jag skrev nyss ett mejl och svarade på frågor
  • Sön 13 maj 2018 14:55 #4

Hej

Hur har det gått

Vet att det var längesen du sökte efter donator

Bor själv i gävle och är barn lös

• Sön 13 maj 2018 18:40 #5

Trådstartaren har skrivit i andra trådar och frågat om man man bli gravid med egna ägg när man är närmare 50år och fått till svar att nej, det är försent då.

• Ons 3 okt 2018 16:31 #6
    Aileen2014 skrev 2018-01-25 12:23:57 följande:

Hej!

Hur gick det sen TS, fann du bebislyckan som du sökte?

Jag finns tillgänglig i mellan-Sverige om en vill diskutera ämnet. Där kan jag också berätta mer. Jag messenger, kik ( TruckGuru ) och mejl ( olssonsven1967@gmail.com )
  • Ons 24 jun 01:26 #8

Men är det verkligen alltid kört bara för att man är 50? 

• Lör 27 jun 23:18 #10
    Markusthlm skrev 2020-06-24 01:26:28 följande:

Men är det verkligen alltid kört bara för att man är 50? 

Ja, att bli gravid och få ett levande barn med egna ägg är kört vid 50år. För de allra flesta kvinnor även innan dess, pgr av att det blir kromosomfel på äggen vid högre ålder.
Logga in
Bli medlem
Svara i tråden...

Innehåll