• Anonym (Invandrare)

    Tips för att hitta en svensk partner

    Hej!

    Är en tjej med invandrarbakgrund som letar efter partner. Har ni tips på hur jag ska maxa mina chanser att få en svensk partner/man?

    Både irl och nätdejting.

    Toodelo!

  • Svar på tråden Tips för att hitta en svensk partner
  • Anonym (Tid)
    Anonym (Invandrare) skrev 2018-01-28 16:12:17 följande:

    Ålder har inte jättestor betydelse men jag är i 30-års åldern så någonstans där.

    Jag har vänninor som är ihop med svenskar men det verkar som de träffats genom gemensamma vänner.

    Ja, många invandrartjejer letar svensk man, skulle säga att det blir vanligare.


    så du skulle inte säga nej till en fräsch svensk mellan 23-26 så det det skulle inte vara uteslutet? Har du några svenska väninnor som kan hjälpa dig?  
  • Anonym (KM)

    Jag är en svensk man som bott i flera andra länder i mitt vuxna liv. Det har varit länder nära Sverige och länder långt bort. Dock aldrig Mellanöstern.

    Det har varit märkbart i flera av de länder jag bott att när svenska män flyttar dit tämligen snart ingår relationer med kvinnor i det aktuella landet. (För egen del har det inte varit aktuellt då jag hela tiden varit gift). Min känsla är att, av samma skäl som du skriver, svenska män har ett gott rykte bland kvinnorna, vilket ger dem hög social status. Detta har också varit tema för många samtal i svensk-communities i länderna.

    Den gemensamma nämnare som jag/vi ofta tyckte oss se var att kvinnorna varit lite mer drivande i flirtandet än de svenska männen varit vana vid, vilket fångat deras intresse och resten är, som man säger, historia...

    Detta är egenligen svaret på frågan ?hur? och inte ?var?. Tyvärr kan jag inte hjälpa dig på den senate frågan och min känsla är - utifrån vad jag hör från andra - att det blivit svårare i Sverige att finna sådana arenor vid sidan av nätdejting. En positiv avslutning på detta inlägg är dock att de flesta av de relationer jag sett uppstå håller fortfarande.

  • Anonym (Tid)
    Anonym (Man) skrev 2018-01-25 22:19:40 följande:

    Jag är svensk man och har dejtat samt varit ihop med tjejer från Mellanöstern dom är fantastiska vackra självständiga dom vet vad dom vill...
    Kultur skillnader är ju oxå en krydda


    Vad hade tjejerna för bakgrund? hur träffade du dom?
    hade alla en stark personlighet?
  • Anonym (Tid)
    Anonym (Invandrare) skrev 2018-01-25 20:49:34 följande:

    Ja, man ska inte generalisera men efter min erfarenhet är svenska och persiska män med svensk bakgrund "bäst" för just mig.


    Har du själv samma bakgrund?
  • Tom Araya
    Anonym (Invandrare) skrev 2018-01-25 20:00:40 följande:

    Hej!

    Är en tjej med invandrarbakgrund som letar efter partner. Har ni tips på hur jag ska maxa mina chanser att få en svensk partner/man?

    Både irl och nätdejting.

    Toodelo!


    Det beror alldeles på vilken typ av man du vill träffa.

    Vill du träffa en man som lockas av utländska tjejer p.g.a. att han upplever svenska tjejer som för krävande, tråkiga, för jämställda eller inte tillräckligt för traditionella könsroller och liknande skäl?

    Vill du träffa en svensk man för att du önskar mer av jämställdhet och mindre av traditionella könsroller?

    Eller finns det några andra egenskaper du önskar hos en man eller som du tycker är din styrka och säger hur du vill leva ditt liv i partnerskap?

    Lyft fram de sidor hos dig som tilltalar den typ av man du vill träffa.

    Bara det att du är tjej kommer att ge dig fler kontakter med killar än du önskar och klarar av att hantera.

    Generellt sett tycker jag dock vanliga sociala forum är bättre än kontakt- och dejtingsajter, eftersom man lär känna varandra bättre och det är inte lika mycket pang på.
  • Anonym (U2)

    Du har invandrarbakgrund, men du skriver och talar bra svenska. Du är intresserad av andlighet, men är inte bunden till någon religion. Du har en positiv syn på svenska män.

    Gratis! Om du dessutom till skillnad mot vissa svenska storstadstjejer inte spelar dryg utan visar lite intresse och värme så har du redan maxat dina chanser. Utländska kvinnor har många bra kvalitéer som svenska män eftersöker.

  • Anonym (KM)
    Anonym (U2) skrev 2018-01-30 01:25:20 följande:

    Du har invandrarbakgrund, men du skriver och talar bra svenska. Du är intresserad av andlighet, men är inte bunden till någon religion. Du har en positiv syn på svenska män.

    Gratis! Om du dessutom till skillnad mot vissa svenska storstadstjejer inte spelar dryg utan visar lite intresse och värme så har du redan maxat dina chanser. Utländska kvinnor har många bra kvalitéer som svenska män eftersöker.


    Precis så reflekterar jag också. Hade jag varit singel hade jag bett om en date med TS.
  • Anonym (vuxen_man)
    Anonym (Aggressivitet!) skrev 2018-01-25 20:14:11 följande:

    Är från afrika. Svenska killar är ofta blyga omkring svarta tjejer, man kan se att de tittar och är nyfikna men de vågar inte komma fram. Men om man själv går fram till dem och flirtar ganska aggressivt, sätter sig gränsle i knät på honom, kysser honom tar hans händer och lägger på sin rumpa och liknande, och är väldigt tydlig med att man är intresserad av honom så är det väldigt lätt att träffa svenska killar.


    Gud så korkat! De män som faller för sånt vill ju bara ha sex. 
    Om du söker en man för något seriöst så är det där en jättekorkad metod. 
  • Ola Grävling

    Som svensk man har jag i princip vant mig vid att svenska kvinnor berättar att man är en dålig person. Från utländska kvinnor hör man nästan alltid motsatta synpunkten på svenska män. Jag vet i alla fall var jag skulle börja leta ny partner, om det blir aktuellt.

  • Anonym (adopterad)
    Anonym (Invandrare) skrev 2018-01-28 16:12:17 följande:

    Ålder har inte jättestor betydelse men jag är i 30-års åldern så någonstans där.

    Jag har vänninor som är ihop med svenskar men det verkar som de träffats genom gemensamma vänner.

    Ja, många invandrartjejer letar svensk man, skulle säga att det blir vanligare.


    Jag är adopterad som liten.
    Är alltså helsvensk men mörkhyad.
    Vad tänker ni "invandrar" tjejer om det ? :P
  • Anonym (Invandrare)

    Hudfärg ska inte ha betydelse, tycker jag i alla fall.

  • Anonym (Tid)
    Anonym (Invandrare) skrev 2018-01-28 16:12:17 följande:

    Ålder har inte jättestor betydelse 


    Du skulle inte säga nej till en fräsch kille mellan 22-26 om det klickar mellan er så det skulle inte vara helt uteslutet? 
  • Anonym (Tid)
    Hur går det med jakten ts?   Du skulle inte säga nej till en fräsch kille mellan 22-26 om det klickar mellan er eller är det helt otänkbart för dig?
    Lycka till 
  • Anonym (Beskriver)
    Anonym (Bella) skrev 2018-01-26 01:54:28 följande:

    l.

    .

    Nu vet inte jag hur du ser ut men jag tycker att väldigt många tjejer från Mellanöstern har en enorm fördel i sitt utseende jämfört med oss grå möss ;p tex tjockt hår (och långt), markerade läppar och ögonbryn, vackra ögon man ser på långt håll, naturligt assnygga/feminina kroppar som vi sällan har naturlig osv.

    Ännu en fördel är att många människor tycker det är attraktivt med någon som sticker ut från mängden. Förvisso bor det en hel del kvinnor från Mellanöstern i Sverige men få män/killar som är ?etniskt svenska? har ens dejtat någon vilket jag tror kan skapa lite extra pirr.

    Tror inte du borde ha några problem :)


    Är det dina vänner du beskriver?
  • Anonym (Beskriver)
    Anonym (Man) skrev 2018-01-25 22:19:40 följande:

    Jag är svensk man och har dejtat samt varit ihop med tjejer från Mellanöstern dom är fantastiska vackra självständiga dom vet vad dom vill...

    Kultur skillnader är ju oxå en krydda


    Hur många har du träffat? Så en del har starka personligheter
  • Anonym (.)
    Anonym (U2) skrev 2018-01-30 01:25:20 följande:
    Du har invandrarbakgrund, men du skriver och talar bra svenska. Du är intresserad av andlighet, men är inte bunden till någon religion. Du har en positiv syn på svenska män.

    Gratis! Om du dessutom till skillnad mot vissa svenska storstadstjejer inte spelar dryg utan visar lite intresse och värme så har du redan maxat dina chanser. Utländska kvinnor har många bra kvalitéer som svenska män eftersöker.
    Vad menar du med gratis? Är TS så billig eller.
  • Anonym (Årskort)

    Nätdejting: bara att skriva till killar du tycker är intressanta.
    Många killar, mig inkluderat, skulle inte ha nåt emot att dejta en utländska.

  • Anonym (Beskriver)
    Anonym (Man) skrev 2018-01-25 22:19:40 följande:

    Jag är svensk man och har dejtat samt varit ihop med tjejer från Mellanöstern dom är fantastiska vackra självständiga dom vet vad dom vill...

    Kultur skillnader är ju oxå en krydda


    Var Det långa förhållanden?
  • Anonym (Jag är gratis)
    Anonym (.) skrev 2019-09-12 06:37:17 följande:

    Vad menar du med gratis? Är TS så billig eller.


    Förhoppningsvis är TS gratis och ingen man behöver betala för umgänge med.....Du kanske förutsätter at TS tar betalt?
Svar på tråden Tips för att hitta en svensk partner