• Sphynxey

    Crash course i nyheter??

    Hej alla!

    En jättekonstig fråga antagligen: jag undrar om det finns nån som kan tipsa om en bra nyhetssajt (helst gratis) som ger en bra överblick över vad som händer här i Sverige och i världen? Jag har aldrig varit så bra på det där med att hänga med i vad som händer, men känner att det verkligen börjar bli dags... Man måste väl bli vuxen nån gång... ;)

    Tack på förhand! 

  • Svar på tråden Crash course i nyheter??
  • Carambolan

    SVT nyheter. Finns både i textformat och i videoformat. Gratis är det inte men du har väl ändå redan betalat

  • Sphynxey
    Carambolan skrev 2018-01-30 10:35:14 följande:

    SVT nyheter. Finns både i textformat och i videoformat. Gratis är det inte men du har väl ändå redan betalat


    Haha ? ja, det har jag ju :) Tack för tipset!
  • Mentat

    För att få en mer oberoende syn på världen, SVT har alltid en viss partiskhet åt vänster politiskt, så är det lämpligt att titta på en del andra siter också. Så länge man är medveten om partiskheten kan man iofs förhålla sig till den, ungefär som man gör när man läser en tidnings ledarsida.

    BBC, www.bbc.com/news, är bra och jag antar att språket inte är något problem. Opartiskhetens främsta banerförare är nog Frankfurter Allgemeine Zeitung, www.faz.net, men det förutsätter att man åtminstone förstår tyska och det är inte lika självklart som engelska.

Svar på tråden Crash course i nyheter??