• Mittiprick

    Ägglossning? - tråden för alla som önskar hjälp med att analysera ägglossningstest

    För alla som är osäkra på om ägglossningstestet är positivt eller negativt!

    Lägg upp bild på ditt/dina tester så hjälps vi åt att analysera!

    Generellt gäller att teststrecket ska vara lika starkt eller starkare än kontrollstrecket för att testet ska vara positivt, och ägglossningen beräknas då ske inom 36 timmar.



    Happy ovulation!

  • Svar på tråden Ägglossning? - tråden för alla som önskar hjälp med att analysera ägglossningstest
  • Mittiprick
    stragge skrev 2018-02-04 14:10:02 följande:

    Oj glömde visst bilden :P


    Woho! Första posten :)

    Tycker inte detta testet är positivt men om du tar ett i eftermiddag/ikväll är det nog positivt!
    Tells it the way it is.
  • stragge
    Mittiprick skrev 2018-02-04 14:16:27 följande:

    Woho! Första posten :)

    Tycker inte detta testet är positivt men om du tar ett i eftermiddag/ikväll är det nog positivt!


    Hur lång tid ska de gå emellan? :D ivrig ! Har aldrig fått positivt på äl-test innan :p
  • Mittiprick
    stragge skrev 2018-02-04 16:54:32 följande:

    Hur lång tid ska de gå emellan? :D ivrig ! Har aldrig fått positivt på äl-test innan :p


    Man kan testa flera gånger om dagen om man absolut vill se det tydligt positiva strecket. Men om du inte testar nu igen utan väntar till imorgon så kan det ju ha blivit svagare för att peaken redan varit. Ägglossningen sker ju sannolikt ändå, men man får inte det positiva testet.
    Tells it the way it is.
  • Anonym (.)

    Jag har tyvärr inget äl-test jag behöver få analyserat just nu ;) Men undrar om nån av er har erfarenhet av både testlagret och babyplan och kan säga om det är någon större skillnad i kvalitet på dem? Jag brukar alltid använda testlagrets, men insåg nu att babyplans är billigare + att dom ju har sina testa tidigt graviditetstester som jag vill köpa. Det känns lite dumt att beställa äl-test från ett ställe och graviditetstest från ett annat :P

  • Jooosen
    Anonym (.) skrev 2018-02-04 21:41:04 följande:

    Jag har tyvärr inget äl-test jag behöver få analyserat just nu ;) Men undrar om nån av er har erfarenhet av både testlagret och babyplan och kan säga om det är någon större skillnad i kvalitet på dem? Jag brukar alltid använda testlagrets, men insåg nu att babyplans är billigare + att dom ju har sina testa tidigt graviditetstester som jag vill köpa. Det känns lite dumt att beställa äl-test från ett ställe och graviditetstest från ett annat :P


    Babyplan tkr jag var lättare att se stegring på. Eller så råkade jag testa helt rätt tid haha. Tycker det helt enkelt var svårare att se ett starkt streck på testlagret...
    Försöker med första barnet sen april 2017
  • Mittiprick
    stragge skrev 2018-02-04 16:54:32 följande:

    Hur lång tid ska de gå emellan? :D ivrig ! Har aldrig fått positivt på äl-test innan :p


    Tog du nåt mer test? :)
    Tells it the way it is.
  • stragge
    Mittiprick skrev 2018-02-05 00:09:40 följande:

    Tog du nåt mer test? :)


    Tog ett clearblue test på kvällen som visade hög fertilitet, hoppas på maximal under dagen nu :)
  • MammaTillAdrian

    Hoppar in här med mina ÄL-test. Starkast var testet från igår em och om jag förstått det rätt så bör äl inträffa inom 24-36 timmar, alltså idag. Igår var jag väldigt uppblåst, hade molvärk hela dagen. Idag har jag inga känningar alls förutom de klassiska äl-flytningarna. Jag har alltid kopplat samman molvärk/uppblåsthet med att själva ägget släpper, men det verkar ju snarare va så att jag känner detta innan själva äl sker (med tanke på resultatet på ÄL-test). Vad tänker ni andra om detta?

Svar på tråden Ägglossning? - tråden för alla som önskar hjälp med att analysera ägglossningstest