• Sandiiiiiiiiii

    Fått jobb på Försäkringskassan!

    Äntligen fått jobb på Försäkringskassan och höjt min lön. Arbetar just nu på Arbetsförmedlingen.

    Någon som jobbar på FK inom sjukförsäkring? Berätta gärna hur arbetet är!

  • Svar på tråden Fått jobb på Försäkringskassan!
  • mjölkallergiker
    Sandiiiiiiiiii skrev 2018-02-03 11:43:29 följande:

    Äntligen fått jobb på Försäkringskassan och höjt min lön. Arbetar just nu på Arbetsförmedlingen.

    Någon som jobbar på FK inom sjukförsäkring? Berätta gärna hur arbetet är!


    Jag vill inte trasha dina förhoppningar eller så men jag funderade på att söka jobb som handläggare på FK varav en nära bekant avrådde mig starkt, som just jobbat med det.

    Med det sagt, det behöver ju inte bli kass för dig. Men det va den synpunkten jag själv fick när jag ville börja jobba på FK. Och det är nog särskilt svårt idag när man ska hantera sjuka människor extremt byråkratiskt. Det är nog känslomässigt svårt.

    Sorry för pessimismen men jag ville dela med mig av det jag vet :)
  • gröna
    mjölkallergiker skrev 2018-02-03 11:47:58 följande:

    Jag vill inte trasha dina förhoppningar eller så men jag funderade på att söka jobb som handläggare på FK varav en nära bekant avrådde mig starkt, som just jobbat med det.

    Med det sagt, det behöver ju inte bli kass för dig. Men det va den synpunkten jag själv fick när jag ville börja jobba på FK. Och det är nog särskilt svårt idag när man ska hantera sjuka människor extremt byråkratiskt. Det är nog känslomässigt svårt.

    Sorry för pessimismen men jag ville dela med mig av det jag vet :)


    Att man vill jobba med att göra sjuka människor sjukare och sömnlösa, och gömma sig bakom "jag gör bara mitt jobb" är för mig en gåta.
  • alade

    Grattis till nytt jobb och högre lön!

    Känner två som jobbar inom FK och de trivs jättebra, men ingen av dem jobbar inom just sjukförsäkring.

  • 3em

    Hur är det att jobba på Försäkringskassan? Jag tar min examen i juni 2020 och tänkte faktiskt söka jobb där som utredare som första jobb iaf just för att börja någonstans och samla på mig erfarenheter.

Svar på tråden Fått jobb på Försäkringskassan!