• Anonym (hmm)

    Män som inte vill ha barn men ändå kommer i en

    Jag har velat ha barn i flera år.

    Dom två senaste männen jag har dejtat har varit medvetna om det. Vi har skämtat hit och dit om det och jag har skämtsamt frågat om de kan tänka sig att göra mig gravid. Jag har också berättat om att jag övervägt spermadonation.

    Båda två har dock varit tydliga med att de inte vill ha barn.

    Ändå har de kommit i mig varenda gång vi haft sex, väl medvetna om att jag inte har något preventivmedel. Jag undrar hur de resonerar. Är de så vana att inte behöva tänka ett steg längre? Att inte ta ansvar för sina handlingar?

    Inbillar de sig att jag skulle göra abort om jag blev gravid? Eller tänker de att chansen att jag blir gravid är så liten att det sköna i att komma inuti väger upp risken!?

    Om jag skulle bli gravid skulle jag förmodligen inte ens ha dåligt samvete om jag valde att behålla barnet emot pappans vilja när det har gått till på det här sättet. Är det elakt?

  • Svar på tråden Män som inte vill ha barn men ändå kommer i en
  • Meriall

    Bra fråga. Kan du inte höra med någon av dem vad de säger?

    Jag tycker inte du gör fel som behåller i det läget.

  • Jannne k

    Tror de tar risken för vi män är i himlen när kuken sprutar i en fitta sååååå skönt tror de tänker med kuken just då vet själv hur de va dock tog de tid innan frun blev på tjocken

  • Meriall
    Jannne k skrev 2018-02-04 08:59:13 följande:

    Tror de tar risken för vi män är i himlen när kuken sprutar i en fitta sååååå skönt tror de tänker med kuken just då vet själv hur de va dock tog de tid innan frun blev på tjocken


    Kanske men så konstigt om man inte kan tänka sig barn. Risken är ju stor. Jag förstår att man som kvinna kan ta risken för i värsta fall finns ju abort men en man har ju inte den möjligheten. Jag hade varit mkt försiktigare om jag varit man.
  • Jannne k

    De tänker med kuken tar risken ni ska veta att ett sprut i en kvinna är nr 1 på jorden finns inget som slår

  • Anonym (hmm)

    Ja visst, men då avsäger dom sig ju också rätten att ha en åsikt i huruvida jag ska behålla barnet eller ej vid en graviditet som ju är en naturlig följd av sperma i fittan.

  • Anonym (Ji)
    Jannne k skrev 2018-02-04 09:40:12 följande:

    De tänker med kuken tar risken ni ska veta att ett sprut i en kvinna är nr 1 på jorden finns inget som slår


    Gud så sorgligt liv du måste ha.
  • LillaTjockaBertil

    Det enda scenariot där jag tycker att en man har rätt bli arg skulle vara om du ljuger om att använda skydd fast du inte gör det. Om du är öppen med att du inte har skyddat dig och du till och med säger rakt att du vill ha barn är det bara korkat från männens sida att inte använda kondom om dem nu inte vill ha barn.

  • Anonym (Annan)
    Anonym (hmm) skrev 2018-02-04 08:51:22 följande:

    Ändå har de kommit i mig varenda gång vi haft sex, väl medvetna om att jag inte har något preventivmedel. Jag undrar hur de resonerar. Är de så vana att inte behöva tänka ett steg längre? Att inte ta ansvar för sina handlingar?

    Inbillar de sig att jag skulle göra abort om jag blev gravid? Eller tänker de att chansen att jag blir gravid är så liten att det sköna i att komma inuti väger upp risken!?


    Jag skulle säga ja på alla frågor. Dom ser det inte som sitt ansvar, tänker att chansen är liten och om något händer är det tjejens problem. Förstår ärligt inte hur du kan vara tillsammans med så mentalt omogna och oansvariga män.

    Angående frågan om det är elakt att behålla.. ja, mot barnet. Men inte ett dugg elakt mot killen.
  • Anonym (Fru G)

    Anonym (Ji) skrev 2018-02-04 10:38:38 följande:Gud så sorgligt liv du måste ha.[/quote]

    Vad vad det för sur kommentar? Det är väl den troligaste förklaringen till dessa mäns beteende ihop med ts? Och jag håller med Janne K om att en orgasm under pågående samlag, utan gummi emellan, är det skönaste en kan uppleva.

    Svar till ts är alltså att jag tror de slutar tänka pga kåthet och njutning, och i ditt läge som varit så tydlig så kan du väl behålla fast jag skulle personligen inte krävt dem på underhåll om de inte ville, det är ändå rätt fult att utnyttja någons svaghet eller dumhet för egna ändamål även om jag förstår din tanke

    Ditt barn kanske blir lite osmart om du avlar på en osmart man?

  • viseversa

    Klart det inte är elakt. Väljer dom att inte skydda sig trots att dom vet att du inte har något preventivmedel så har dom sig själv att skylla.

Svar på tråden Män som inte vill ha barn men ändå kommer i en