• Soffan21

    Ofrivilligt gravid natural cycles

    Hej. Tänkte göra en tråd för oss som blivit ofrivilligt gravida med natural cycles. Som alltså använt ?prevent? men ändå blivit gravida. Jag är nu i vecka 6 trots att jag följt röda och gröna dagar slaviskt. För oss så flyttade ägglossningssymbolen på sig bakåt till en grön dag och det var troligtvis där jag blev gravid.

  • Svar på tråden Ofrivilligt gravid natural cycles
  • MissKelli

    Jag använder prevent och har som tur är inte råkat bli gravid ännu. Hoppas att det är okej att jag skriver ändå. Tycker det är så tråkigt att NC är så frikostiga med gröna dagar. Ibland kommer ÄL tidigare och de tar inte det i beräkning. Jag har koll på sekret och vet att det är osäkert redan första dagen man inte längre är "torr" så finns flera dagar som jag tyckt att NC visat grön dag felaktigt och jag har valt att skydda mig de dagarna. Det som har hänt dig har hänt så många andra och jag tycker att det är sjukt att NC fortsätter att marknadsföra sig som de gör! Innan ÄL är det väldigt osäkert med oskyddat sex, oavsett vad de säger. 

    Hur känns det för dig? Är det katastrof för dig med ett barn eller är det ändå välkommet? Har du barn sedan tidigare?

  • Nitsrekstar
    Slutade med P-ring i oktober 2017 och började med natural cycles. fick rätt så tydliga ägglossningar i början som appen detekterade. har bara mått sämre på alla sätt och vis av och sluta med preventivmedel. Fått massa finnar i ansikte och på ryggen, gått upp i vikt och mått dåligt psykiskt. Men ändock hade jag regelbundna cykler, vilket kändes bra. Men helt plötsligt nu i slutet av februari så kom inte mensen och den har fortfarande inte kommit och appen tycker inte det är något konstigt med det utan fortsätter som om inget hänt. Jättekonstigt...har ont i magen och mår illa och fått större tuttar. Var hos gyn för ca 2 veckor sedan och hon sa att jag nog ska få mens vilken dag som helst...jo tjena. Något är fel. De tester jag tog för 2 veckor sedan va negativa. vi får se vad som händer idag (ska till gyn igen).....litar inte på appen....de gröna och röda dagarna hoppar omkring. har man inte VÄÄÄLdigt tydliga cykler och vill bli gravid så rekommenderar jag den.....men för mig var det ett dåligt beslut. Så fort det ordnat upp sig i kroppen blir det P-ring igen. 
  • B0bbo

    Förlåt men hur kan ni lita så på en app? Det är ungefär som att jag skulle dricka alkohol, gå in i en app och skriva ner hur mycket jag druckit samt hur länge sedan och då skulle appen säga om det var ok att köra eller inte?! Ska jag sätta mig i bilen om appen säger körbar, knappast!!!! 

    Jag skulle snarare säga att det där är en app för någon som VILL skaffa barn.. vill man INTE bli gravid så använder man kondom eller annat preventivmedel. Det finns inget 100% skydd förutom att skita i att ha sex! :) 

Svar på tråden Ofrivilligt gravid natural cycles