• problemtjej1

    presenttips 18 åring - hjälp

    Hej, min pojkvän fyller 18 om drygt en månad (jag är lite sent ute enligt mig) och jag behöver tips till grejer att köpa honom, jag själv är redan 18 (om det hjälper er nånting), men hans intressen är skateboard, han boxas, han snusar mycket, ja det är väl det om honom typ. Han läser inte böcker så inte nån snusbok osv.
    Han säger såklart att han inte vill ha något. För när jag fyllde 18 hade han inte råd med något till mig (vilket inte gjorde något) så jag fick det i efterhand.
    Han gillar roliga grejer och har önskat sig en sån här plasmaboll (www.roligaprylar.se/Plasma-Boll.html) ett tag, men det känns inte som något speciellt till en 18 års dag. Det är en grej som är kul ett tag sen står den där och dammar...
    Han behöver också nytt tangentbord och datamus men jag är rädd för att köpa fel eller något för dåligt.
    Har funderat på att köpa en egengjord ''stock'' med 10 olika snusdosor jag vet att han tycker om lite extra? Och kanske något litet men det blir fantasilöst.
    Men som sagt, tips tack.
    Jag vet att det är svårt utan att känna killen, men jag vet ju vad han tycker om och behöver mest inspiration.
    Men allt känns så himla vanligt och vardagligt när jag tänker på det, inget som är speciellt till en 18 års present.
    Budget, ja, runt 1000kr kanske. Jag vet inte om det är lite lite kanske, men jag kommer inte ha så mycket mer pengar att lägga. Men jag tycker om att försöka komma på flera grejer att kombinera än en enda dyr grej.
    Att tillägga är väl att vi vart tillsammans 1,5 år och även bor tillsammans. Inget riktigt nytt förhållande. Vi bor en timme från närmaste ''stad'' där det finns något att göra, men bio och det där fixade jag förra året när han fyllde år...
    Han har enkelt sagt det mesta och därför är det lite knepigt, och han är även själv väldigt snabb på att köpa det han vill ha.

  • Svar på tråden presenttips 18 åring - hjälp
  • Anonym (Några tips)

    Ett silverhalsband ?

    Lite tjockare manlig länk. Supersnyggt!

    En klocka?

    Eventuellt med gravyr som minne av 18-årsdagen

    En upplevelse

    Tex testkör en Ferrari (om han har körkort)

    Många unga killar gillar sånt.

    Bjud ut honom på en fin middag!

    Åk på en kryssning tillsammans

    Konsertbiljetter

  • problemtjej1
    Anonym (Några tips) skrev 2018-02-06 00:26:06 följande:

    Ett silverhalsband ?

    Lite tjockare manlig länk. Supersnyggt!

    En klocka?

    Eventuellt med gravyr som minne av 18-årsdagen

    En upplevelse

    Tex testkör en Ferrari (om han har körkort)

    Många unga killar gillar sånt.

    Bjud ut honom på en fin middag!

    Åk på en kryssning tillsammans

    Konsertbiljetter


    både halsband och armband önskar han sig och jag vet exakt vilka och från vilken affär, problemet är att tyvärr kostar armbandet lite över 1000 och jag kan  inte köpa det direkt utan att spara iallafall två månader (så jag har pengar över också), vill ju inte ta avbetalning varje månad bara för det :/ hatar att ha saker at betala av.. men tack så mycket för tipsen! Dom var bra, jag ska kolla upp det lite :)
    fortsätt gärna kommentera ni som har fler eller liknande ideér:)
Svar på tråden presenttips 18 åring - hjälp