• Äldre 6 Feb 18:20
    5103 visningar
    15 svar
    15
    5103

    HJÄLP. Gravid - pappan vill inte ha barnet

    Jag har panik! trots skydd har jag precis fått veta att jag är gravid. Min sambo blev heeeelt rasande.

    Vi har varit tillsammans i 5 år Vi har en dotter sedan innan som är 2 år sedan har han stora barn från ett tidigare förhållande som inte bor med oss. Han sa tidigt att han bara kunde tänka sig ett barn men jag har också sagt att jag inte kan tänka mig abort men är nöjd med bara ett barn. Vi reser en del, har jobb och hyfsad ekonomi men vi hade bestämt stt vi inte skulle ha fler barn.

    Men nu är jag gravid och jag ver faktiskt inte. Jag är ensambarn och båda mina föräldrar är avlida, min mamma avled helt oväntat för mindre än ett år sedan. Det påminde mig om Hr ensamt det är att vara ensambarn och att jag alltid önskat mig syskon. Min dotter har ju syskon på sin pappas sida men de är inte speciellt intresserade av henne och de har ingen direkt relation plus stor åldersskillnad så känns inte riktigt som det räknas. Ps det är jag som gör 90% av allt nu, hämtning, lämning, BVC, läkare, kläder osv och det är inga problem för mig.

    Min sambo säger att jag får köpa mig en lägenhet och flytta om jag behåller barnet och att han inte vill ha nåt med det att göra. Jag förstår att han får panik, det har jag också, men han lyssnar inte alls på mina tankar. Det är abort eller dra, går inte ens att prata med honom. Vet itne vad jag ska göra.... han var så arg att han till och med var otrevlig och arg mot vår 2-åriga dotter.... känns lite som känslorna för honom svalnade lite med hans attityd och hans sätt att bara ge upp oss och vår dotter (som är helt oskyldig) pga av detta. Vilken idiot liksom. Vadfan ska jag göra. Haft en missfall tidigare och det var sjukt jobbigt. Att utsätta sig för det med flit känns ju helt sjukt när jag inte ens vill........

    Faaaaan vad ska jag göra :(

    Förlåt för långt inlägg.

  • Svar på tråden HJÄLP. Gravid - pappan vill inte ha barnet
  • Äldre 6 Feb 18:28
    #1
    +3

    Usch vad själviskt av honom! Jag hade inte tolererat den behandlingen för fem öre. Sjukt lågt att det ska gå ut över er dotter. Är ju lätt för en utomstående att säga men jag hade inte stannat hos en man som beter sig så.

  • Äldre 6 Feb 18:36
    #2
    +1

    Hade tappat alla känslor för en man som betett sig som din sambo!

  • Äldre 6 Feb 18:37
    #3
    +2

    Han verkar ju gjort alternativen tydliga, så något av dom kan du göra. Sen är det endast du som kan göra valet.

  • Äldre 6 Feb 18:43
    #4
    +2

    Lyssna till ditt hjärta. Det är vanligt att män behöver långt tid på sig att bearbeta detta med ett barn och graviditet. Lämna om du måste. Det är inte så mycket mer du kan göra. Om han inte vill ha barnet nu så kan han ändra sig senare.

  • Äldre 6 Feb 18:49
    #5

    Är han så emot ett till barn och vetat att du inte vill gå igenom en abort så skulle han nog sett till att tagit sitt ansvar och steriliserat sig för länge sen.

    Men vilket omoget beteende han har.

  • Äldre 6 Feb 18:57
    #6
    mockingbird skrev 2018-02-06 18:49:59 följande:

    Är han så emot ett till barn och vetat att du inte vill gå igenom en abort så skulle han nog sett till att tagit sitt ansvar och steriliserat sig för länge sen.

    Men vilket omoget beteende han har.


    Håller med... han kör med nån jävla härskarteknik. Inte analyserat det tidigare men ser verkligen hur han brutit ner mig nu. Sen är han värdens bästa där emellan och då glömmer man allt. Så typiskt. Känns bara så jobbigt rent psykiskt att flytta, separera, kanske inte ha min dotter på heltid. Har varit så mycket senaste åren och nu när min mamma är borta känner jag mig typ som den mest ensamma människan i hela världen så har väl hållt fast vid sambon pga av det antar jag.
  • Äldre 6 Feb 18:58
    #7
    Sivs skrev 2018-02-06 18:43:29 följande:

    Lyssna till ditt hjärta. Det är vanligt att män behöver långt tid på sig att bearbeta detta med ett barn och graviditet. Lämna om du måste. Det är inte så mycket mer du kan göra. Om han inte vill ha barnet nu så kan han ändra sig senare.


    Jag hoppas du har rätt. Tack snälla.
  • Äldre 8 Feb 17:00
    #8

     Behåll barnet, dumpa mannen - lev ditt liv! Och stort lycka till hur det än blir. <3

  • Äldre 8 Feb 17:10
    #9
    +2

    Nej men usch vilken osympatisk människa! Vad arg jag blir av att läsa!

    Är det så viktigt för honom att det inte blir fler barn, samtidigt som han vet att du inte vill göra abort, då hade han kunnat sterilisera sig!

    Jag hade INTE velat vara tillsammans med någon som behandlade mig så.

  • muckli­s
    Äldre 26 Apr 14:00
    #10

    Sitter i samma situation. Pappan till barnet struntade i att jag sa att jag hade äl, kom i mig och jag blev gravid. Självklart förstår jag att avbrutet inte är det bästa skyddet men trodde inte han skulle komma i mig. Jag berättade allt om vart i cykeln jag var, viftade även ett positivt äl-test i ansiktet på honom.. När jag frågade vad han tänkte sa han "Jag trodde du respekterade min åsikt tillräckligt mkt så du skulle göra abort om du blev gravid". Som att drt dkulle vara ett preventivmedel. Han vill inte ha fler barn och kommer inte finnas där om jag behåller. Har två barn sedan tidigare. Har försökt göra abort två gånger men får panik och kan verkligen inte... är som du otroligt ledsen, känner mig sviken och arg och vet inte vad jag ska göra. Känner för dig TS, ingen rolig situation att befinna sig i..

  • Äldre 26 Apr 14:04
    #11

    Gör slut , han är en motbjudande människa.

    Sen behåll barnet eller gör abort , beroende på vad du vill göra.

    Det är upp till dig att bestämma.

  • Äldre 26 Apr 14:06
    #12

    Jag undrar också varför har han inte steriliserat sig?

  • Äldre 26 Apr 14:11
    #13

    Jag har PRECIS varit i samma sits som dig. Min man sa typ likadant och jag var så dum och lyssnade på honom. Mitt hjärta sa BEHÅLL BARNET. Och han sa abort eller så lämnar jag barnen. Jag var så rädd för stt barnen skulle växa upp utan pappa om jah hade behållt så jah var så dum och valde abort. STÖRSTA MISSTAGET JAG HAR GJORT. Obs) när en man ger dig det alternativet så behöll ungen och dra därifrån. Han kommer ångra sig i slutändan och kräla tillbaks. Vilket stort svin. Jag har ännu idag ej kommit över detta pch lovst mig själv till nästa gång att om detta skulle inträffa igen (inget skydd är 100%) så skulle jag behålla utan tvekan. Tänk igenom ditt beslut. Var inte rädd för du har all hjälp man kan få. (Tack Sverige)

  • Äldre 26 Apr 14:17
    #14
    mucklis skrev 2018-04-26 14:00:24 följande:

    Sitter i samma situation. Pappan till barnet struntade i att jag sa att jag hade äl, kom i mig och jag blev gravid. Självklart förstår jag att avbrutet inte är det bästa skyddet men trodde inte han skulle komma i mig. Jag berättade allt om vart i cykeln jag var, viftade även ett positivt äl-test i ansiktet på honom.. När jag frågade vad han tänkte sa han "Jag trodde du respekterade min åsikt tillräckligt mkt så du skulle göra abort om du blev gravid". Som att drt dkulle vara ett preventivmedel. Han vill inte ha fler barn och kommer inte finnas där om jag behåller. Har två barn sedan tidigare. Har försökt göra abort två gånger men får panik och kan verkligen inte... är som du otroligt ledsen, känner mig sviken och arg och vet inte vad jag ska göra. Känner för dig TS, ingen rolig situation att befinna sig i..


    En till vidrig människa.

    Fri aborträtt är till för att kvinnor ska ha rätt att bestämma över sina kroppar , inte för att mannen ska få knulla oskyddat sen tvinga kvinnor till abort...
  • Katten­47
    Äldre 26 Apr 14:29
    #15

    Hur har det gått ts? <3

Svar på tråden HJÄLP. Gravid - pappan vill inte ha barnet