• djpowdowd

    Mår dåligt efter abort

    Hej! Jag gjorde en medicinsk abort för en vecka sedan. Jag var 100 % säker på att jag ville göra den. Men nu är jag så ledsen varje dag och det känns som jag gjort helt fel val. Jag ångrar mig och får ångest varje gång jag tänker på det. 

    Är det någon mer som upplevt samma sak?

  • Svar på tråden Mår dåligt efter abort
  • nattanattae

    Jag, gjorde en abort för ett år sedan. Ångrar det fruktansvärd mycket, samtidigt som det känns som det rätta beslutet. Men det känns som att sorgen blir lättare att hantera ju längre tiden går, även om saknaden är lika stor nu som då. Försök att inte klandra dig själv, jag är övertygad om att du gjorde rätt val <3 kram

  • Afterlife
    djpowdowd skrev 2018-02-07 23:58:19 följande:

    Hej! Jag gjorde en medicinsk abort för en vecka sedan. Jag var 100 % säker på att jag ville göra den. Men nu är jag så ledsen varje dag och det känns som jag gjort helt fel val. Jag ångrar mig och får ångest varje gång jag tänker på det. 

    Är det någon mer som upplevt samma sak?


    Hormonerna lever rövare efter en abort. Det är inte ett dugg konstigt om känslorna åker berg-och-dalbana i några veckor efteråt. 
    Försök håll fast i att du fattade ett logiskt beslut. Och försök komma ihåg känslan och det som gjorde att du fattade det beslutet. Du ska se att det känns lättare om en tid när hormonerna stabiliserat sig.
Svar på tråden Mår dåligt efter abort