• Anonym (Cupid­)
    Äldre 8 Feb 08:39
    4126 visningar
    12 svar
    12
    4126

    Saknar du, man, något ex?

    Det verkar mycket vanligare att kvinnor saknar sina ex än att män gör det.

    Många trådar här av kvinnor som flera år senare saknar sina ex.

    Men hur är det för män?

  • Svar på tråden Saknar du, man, något ex?
  • Äldre 8 Feb 20:57
    #1
    Anonym (Cupid) skrev 2018-02-08 08:39:43 följande:

    Det verkar mycket vanligare att kvinnor saknar sina ex än att män gör det.

    Många trådar här av kvinnor som flera år senare saknar sina ex.

    Men hur är det för män?


    Vanligare tror ja inte. Isåfall är det väl mer att männen har en tendens till att inte vilja visa.. Mitt ex lämnade mig efter nästan 3 års förhållande. Jag trodde det var för att hon ville vara själv men tydligen var det för en annan. Våran 3 års dag blev med andra ord inte som planerat för 4 månader sedan. Hon åkte till sin nya (och blev dumpad) och jag fick mitt antagningsbesked till högskola jag kämpat för under våra 3 år.. Önskar jag fick berätta för henne att jag kom in och att jag tänker på henne varje dag. Men detta är bara önsketänkande från min sida och sannolikheten att hon kommer höra av sig tror jag inte ens finns.. Försöker inse att hon faktiskt valde en annan framför mig, det är svårt men går sakta framåt.
  • Anonym (Nyfik­en)
    Äldre 9 Feb 01:29
    #2
    greas skrev 2018-02-08 20:57:40 följande:

    Vanligare tror ja inte. Isåfall är det väl mer att männen har en tendens till att inte vilja visa.. Mitt ex lämnade mig efter nästan 3 års förhållande. Jag trodde det var för att hon ville vara själv men tydligen var det för en annan. Våran 3 års dag blev med andra ord inte som planerat för 4 månader sedan. Hon åkte till sin nya (och blev dumpad) och jag fick mitt antagningsbesked till högskola jag kämpat för under våra 3 år.. Önskar jag fick berätta för henne att jag kom in och att jag tänker på henne varje dag. Men detta är bara önsketänkande från min sida och sannolikheten att hon kommer höra av sig tror jag inte ens finns.. Försöker inse att hon faktiskt valde en annan framför mig, det är svårt men går sakta framåt.


    Hur längesen var det du gjorde slut? Jag tänker nämligen precis som ts, att killar kan sakna precis i början men inte ältar 2-10 år efteråt som tjejer kan göra.
  • Anonym (Näru)
    Äldre 9 Feb 01:36
    #3

    Nä, gud! Tror absolut inte att det är vanligare.. Jag är tjej och har aldrig saknat nåt av mina ex. Har haft tre förhållanden innan mitt nuvarande och alla tre exen, alla män, har kommit krypande tillbaka och velat ha tillbaka mig. Tror det kan handla om att jag dumpade dem och att det kanske oftast kommit som en blixt från en klar himmel för dem.

  • Anonym (Nyfik­en)
    Äldre 9 Feb 01:47
    #4
    Anonym (Näru) skrev 2018-02-09 01:36:32 följande:

    Nä, gud! Tror absolut inte att det är vanligare.. Jag är tjej och har aldrig saknat nåt av mina ex. Har haft tre förhållanden innan mitt nuvarande och alla tre exen, alla män, har kommit krypande tillbaka och velat ha tillbaka mig. Tror det kan handla om att jag dumpade dem och att det kanske oftast kommit som en blixt från en klar himmel för dem.


    Jo men det gjorde alla mina också. Jag tror inte att dom fortsatt sakna mig för det dock utan ser män mer som att dom kan visa stark desperation om dom känner så just då och att det sen kan gå över. För mig är det tvärtom. Har plötsligt börjat sakna alla mina ex 13, 12 och 3 år efter avslut. Inte som att jag vill bli ihop med dom igen utan jag saknar plötsligt att ha dom i mitt liv. Kan inte tänka mig att dom skulle vilja det nu utan att det där att dom jobbade stenhårt ett tag på att få tillbaka mig var nåt som gick över när dom släppte taget efter att jag nekat..
  • Äldre 9 Feb 11:05
    #5
    Anonym (Nyfiken) skrev 2018-02-09 01:29:19 följande:

    Hur längesen var det du gjorde slut? Jag tänker nämligen precis som ts, att killar kan sakna precis i början men inte ältar 2-10 år efteråt som tjejer kan göra.


    Hon lämnade mig för snart 4 månader sen. Ångrade sig och kom tillbaka igen för 3 månader sen i några dagar för att sen lämna mig direkt. Sedan dess har jag inte hört av henne men hennes familj berättade att hon hade träffat en som troligtvis var skälet att hon lämnade mig, men nu ska han ha dumpat henne så antar att hennes var inte va direkt genomtänkt.. men jag saknar henne oavsett vad hon gjort och jag kommer nog oavsett om jag vill eller inte älta det här ett bra tag.
  • Anonym (Nyfik­en)
    Äldre 9 Feb 13:34
    #6
    greas skrev 2018-02-09 11:05:52 följande:

    Hon lämnade mig för snart 4 månader sen. Ångrade sig och kom tillbaka igen för 3 månader sen i några dagar för att sen lämna mig direkt. Sedan dess har jag inte hört av henne men hennes familj berättade att hon hade träffat en som troligtvis var skälet att hon lämnade mig, men nu ska han ha dumpat henne så antar att hennes var inte va direkt genomtänkt.. men jag saknar henne oavsett vad hon gjort och jag kommer nog oavsett om jag vill eller inte älta det här ett bra tag.


    Det är inte så lång tid med 4 månader ;) speciellt inte när det varit fram och tillbaka efteråt. Man börjar komma över när man beter sig som att det är slut...
  • Anonym (Möjli­gen)
    Äldre 9 Feb 13:40
    #7

    Saknar en del trevliga kk:s som hade varit trevligt att ha kvar kontakten med.

  • Jonnyn­ilsson
    Äldre 9 Feb 13:49
    #8
    Anonym (Cupid) skrev 2018-02-08 08:39:43 följande:

    Det verkar mycket vanligare att kvinnor saknar sina ex än att män gör det.

    Många trådar här av kvinnor som flera år senare saknar sina ex.

    Men hur är det för män?


    Jag saknar definitivt inte exet som för övrigt är min sons mamma. 

    Men jag var väldigt ledsen när hon ville separera. Jag hade totalt missat att hon var otrogen i sex månader under vårt förhållande. När jag fick reda på det var det enklare att ta separationen och gå vidare. För övrigt har jag inte träffat exet på över fem år. Hon bor i en helt annan stadsdel så det är minimal risk att vi springer på varandra ute på stan.
  • Anonym (Nyfik­en)
    Äldre 9 Feb 13:52
    #9
    Jonnynilsson skrev 2018-02-09 13:49:07 följande:

    Jag saknar definitivt inte exet som för övrigt är min sons mamma. 

    Men jag var väldigt ledsen när hon ville separera. Jag hade totalt missat att hon var otrogen i sex månader under vårt förhållande. När jag fick reda på det var det enklare att ta separationen och gå vidare. För övrigt har jag inte träffat exet på över fem år. Hon bor i en helt annan stadsdel så det är minimal risk att vi springer på varandra ute på stan.


    Nej, det stämmer ju med min bild av män och hur dom ser på ex efter några år...
  • Äldre 9 Feb 16:50
    #10
    Anonym (Nyfiken) skrev 2018-02-09 13:34:36 följande:
    Det är inte så lång tid med 4 månader ;) speciellt inte när det varit fram och tillbaka efteråt. Man börjar komma över när man beter sig som att det är slut...
    Så du menar att bara för att hon blockat mig på alla sociala medier utan att jag skrivit och hon under en kortare period tätt inpå vårat avslut träffade en annan.. finns det en chans att hon fortfarande tänker på mig ibland? :o
  • Anonym (www)
    Äldre 10 Feb 16:33
    #11
    Anonym (Cupid) skrev 2018-02-08 08:39:43 följande:

    Det verkar mycket vanligare att kvinnor saknar sina ex än att män gör det.

    Många trådar här av kvinnor som flera år senare saknar sina ex.

    Men hur är det för män?


    Jaså, vad grundar du det på? Att det är 90% kvinnor på forumet kan ha något med din uppfattning att göra, dvs att det är fler kvinnor som skriver trådar och givetvis också sådana trådar. 

    Jag tycker, i det verkliga livet, det är män som oftare säckar ihop, sörjer och längtar efter ett ex medan kvinnorna i större utsträckning tar tag i sitt liv och umgås med vänner osv. 
  • Anonym (Cupid­) Trådstartaren
    Äldre 11 Feb 07:06
    #12
    Anonym (www) skrev 2018-02-10 16:33:29 följande:

    Jaså, vad grundar du det på? Att det är 90% kvinnor på forumet kan ha något med din uppfattning att göra, dvs att det är fler kvinnor som skriver trådar och givetvis också sådana trådar. 

    Jag tycker, i det verkliga livet, det är män som oftare säckar ihop, sörjer och längtar efter ett ex medan kvinnorna i större utsträckning tar tag i sitt liv och umgås med vänner osv. 


    Erfarenheter från killkompisar vs tjejkompisar. Har aldrig hört en killkompis prata om ett ex förutom direkt efter avslut. Alla har också gått vidare, träffat nya och levt loppan.

    Tjejkompisar däremot kan nämna 10 år gamla ex och säga att dom saknar dom och eg vill ha kontakt.
Svar på tråden Saknar du, man, något ex?