• gladtjeej

    Någon som jobbar som medicinsk sekreterare?

    Hej! Jag ska söka till medicinsk sekreterare till hösten. Jag har massa frågor!

    ?

    Ni som har utbildat er, var det svårt att komma in på utbildningen? De går ju inte efter bara betyg utan blir grupp intervjuer och så, någon som varit på det?

    Hur är jobbet?

    Hur är lönen?

    Vart jobbar ni, sjukhus, vårdcentral?

    Hoppas att der finns någon som kan svara!

  • Svar på tråden Någon som jobbar som medicinsk sekreterare?
  • Anonym (Hej)

    Jag ska också söka till medicinsk sekreterare i år så följer gärna tråden :)

  • gladtjeej
    Anonym (Hej) skrev 2018-02-14 11:18:32 följande:

    Jag ska också söka till medicinsk sekreterare i år så följer gärna tråden :)


    Kul! Vart ska du söka någonstans? Har du lämnat in ansökan?
  • Anonym (Hej)
    gladtjeej skrev 2018-02-28 22:20:16 följande:

    Kul! Vart ska du söka någonstans? Har du lämnat in ansökan?


    Jag har sökt i Landskrona och Lund. Lämnat in och fått behörig på båda. Antagningsprov i april i Lund och i Landskrona till sommaren men de har inte skickat ut datum än. Du då?
  • AsryAvot
    Anonym (Hej) skrev 2018-03-01 06:43:42 följande:

    Jag har sökt i Landskrona och Lund. Lämnat in och fått behörig på båda. Antagningsprov i april i Lund och i Landskrona till sommaren men de har inte skickat ut datum än. Du då?


    Jag har också sökt till Lund och Landskrona :)
  • Anonym (Hej)

    Ni som gjort proven, hur tyckte ni det gick? Jag har gjort i Malmö som var ganska likt högskoleprovet med ordförståelse och läsförståelse på svenska och engelska. Kändes som det gick sådär. En del ord jag aldrig hört talas om öh. Har också gjort prov i Lund där vi fick skriva en uppsats i svenska och engelska. Ingen aning om hur det gick men tyckte det kändes bättre än i Malmö och var mycket roligare att skriva. Ska göra prov i Landskrona i början av juni. Fler som gjort prov i år?