• moaguuun

    Bilköpare vill betala med kontanter?

    Det kanske inte är konstigt, det gäller bara 4k. Men jag tycker ändå det är lite konstigt, speciellt då han enligt en annons är 19 år. Har man inte swish då? Men det hade han inte, han skrev att han föredrog kontanter. Svårt att kolla upp honom också, hittar bara en annons via numret och kan väl inte gärna fråga om personnummer.

  • Svar på tråden Bilköpare vill betala med kontanter?
  • Anonym (Jh)

    Jag betalar alltid med kontanter, jag har inte Swish och är 29. Är helsvensk familje mamma som gjorde dåliga val ekonomiskt för 10 år sedan så får ej ha Swish.

    Så döm inte för fort!

  • Anonym (123)

    Jag hade inte tagit emot det enbart för att det blir jobbigt för mig

  • moaguuun

    Okej, nej jag vet inte som sagt. Det är många skumma typer som hör av sig. Grejen är att han har svarat mig lite märkligt också, om han i övrigt hade verkat normal hade jag nog inte reagerat.

  • moaguuun
    Anonym (123) skrev 2018-02-10 20:23:46 följande:

    Jag hade inte tagit emot det enbart för att det blir jobbigt för mig


    Jo så är det ju, blir ju ett extra jobb. Men jag vill få den såld och det är inte överdrivet många seriösa som hör av sig (om han nu är seriös) så inte mycket till val.
  • Kerubmamman

    Eftersom det bara är 4000 så skulle jag inte bry mig, de kontanterna gör man sig ju av med i mataffären på nolltid typ. Du borde inte kunna bli blåst på den affären.


    Keruben lyser av intelligensens prakt - Giovanni Pico della Mirandola
  • Anonym (R)

    Äh vafan det är 4 lax. Åk och handla lite mat / köp nya skor så är de borta för alltid. Inget misstänksamt.

  • Glinda från Oz

    Han måste ange personnumret då du skriver över bilen på honom. Jag har svårt att se hur du skulle bli blåst, håll upp pengarna mot ljuset bara så du ser om de är äkta.

  • Aniiee

    Håller med de två ovan, det där är ingen summa att hänga upp sig på hur betalningen sker. Hade det handlat och 40k kontant så hade det ju varit en annan femma, men 4k.... JAG hade kunnat vilja betala det kontant utan att ens reflektera över om det skulle uppfattas som "skumt".....


    Hunger, disease, tyranny, superstition and guacamole
  • Messi1

    Alltid kontanter, varför skulle man använda annat? Visste du inte att Sverige är nästan enda landet i världen där man inte använder kontanter? När allt annat kollapsar kommer kontantsystemet att finnas kvar. Jag har alltid en reserv i "madrassen".

  • Thomas50

    Kolla upp hans identitet noga.
    Blir det fel på identiteten kan du åka på hans parkeringsböter senare.

  • nevermind
    Anonym (123) skrev 2018-02-10 20:23:46 följande:

    Jag hade inte tagit emot det enbart för att det blir jobbigt för mig


    Precis. Jag har inte använt kontanter på tio år, minst. Hatar att ha kontanter.
  • moaguuun

    Det var som jag misstänkte, han var inte seriös. Idag kunde han plötsligt inte komma... Oklart varför man svarar på en annanons om en bil som man uppenbarligen inte vill köpa, inte första gången det händer.

Svar på tråden Bilköpare vill betala med kontanter?