• Anonym (Annika)

    Serie

    Black Mirror på Netflix. Hur är den? Det verkar som att det är fristående avsnitt, innebär det att man kan hoppa lite hit och dit eller bör man börja med första avsnittet och sedan andra och tredje osv? Är den komplicerad? Gillar inte serier som är alltför svåra att hänga med i. Vad handlar serien om?

    Tack

  • Svar på tråden Serie
  • Anonym (Emilia)

    Det är fristående avsnitt, men är ändå enkelt att hänga med. Du kan börja med vilket avsnitt som helst, spelar ingen roll. Dock skulle jag nog hoppa över helt första avsnittet på säsong ett. Jag skulle definitivt inte börja med det.

    Tycker att vissa avsnitt är bra, vissa är lite obehagliga.

  • Mascaraklumpar

    Inte den bästa serien jag sett, men en del avsnitt är intressanta och väcker tankar. Man kan absolut hoppa i den och den är inte svår att hänga med i, men eftersom varje avsnitt är fristående så kan det ta en stund innan man kommer in i handlingen. Testa ett avsnitt och se vad du tycker?

  • SofieJ

    Ja alla är fristående. Tycker det är en rätt cool och annorlunda serie. Man tänker till lite. Den går till stor del ut på hur konsekvenserna av vårt teknikanvändande skulle kunna se ut när det i framtiden gått "för långt".

    Absolut ingen feel good-serie. Man får typ ont i magen och ångest av alla avsnitt...

  • SofieJ
    Anonym (Emilia) skrev 2018-02-11 23:07:20 följande:

    Det är fristående avsnitt, men är ändå enkelt att hänga med. Du kan börja med vilket avsnitt som helst, spelar ingen roll. Dock skulle jag nog hoppa över helt första avsnittet på säsong ett. Jag skulle definitivt inte börja med det.

    Tycker att vissa avsnitt är bra, vissa är lite obehagliga.


    Såg detta avsnitt med en "dejt". Blev lite konstig stämning hahaha.
  • Anonym (Emilia)
    SofieJ skrev 2018-02-11 23:13:04 följande:

    Såg detta avsnitt med en "dejt". Blev lite konstig stämning hahaha.


    Haha, herregud. Jag kan förstå att det blev lite stelt.
  • Anonym (Annika)

    Ja ok. Det låter ju intressant. Jag ska kolla på ett avsnitt nu och se om jag gillar den.

Svar på tråden Serie