• Anakha

Bra kontorskläder som plus size? Hjälp önskas!

Grattis till jobbet! :)

Jag har också ett jobb som kräver en mer dressad stil och ligger mellan 44-46 i storleken. Vet att det inte är helt lätt att hitta kläder alla gånger. På mitt förra jobb hade jag klänning framförallt och satsade på klänningar med markerad midja- omlottklänningar är ett bra tips och är snälla mot oss som har lite mage ;) Undvik dock klänningar med allt för mkt eller stora mönster på.

På mitt nya jobb så kör jag på svarta byxor, och har hittat mina favoriter på Kappahl. Svarta, stretchiga och smala, kostar 399 kr och har säkert runt 10 par. Lätt att kombinera med toppar, tunikor, tröjor etc.

Den byxa som jag brukar köpa heter Grace och finns upp till Strlk 46 men de är stretchiga som sagt.

Finns även nästan likadana i större storlekar och de heter XLY Daisy.

Kombinera gärna med skor som har lite klack så blir det ännu snyggare.

Lycka till!

" Some times I feel so small, that I would fit in the smallest of atoms and still be lost "
  • Anakha

Jag har långbyxor året om, funkar för mig om man har en svalare tröja på sig. Capri har jag aldrig använt så där kan jag inte ge råd tyvärr :)

Jag går ganska mkt i mitt jobb så jag har investerat i ett par svarta släta Ecco-skor. Kostar lite mer men är ack så sköna. Jag har svårt att gå i riktigt höga klackar, och de Eccoskor jag använder har en klack på ca 4 cm vilket jag tycker är lagom. Har precis beställt då de hade 30% rabatt på Eccos egna hemsida = 770 kr.

De heter Ecco Shape 35.

" Some times I feel so small, that I would fit in the smallest of atoms and still be lost "
  • Anakha

För tröjor/toppar kan jag även rekommendera Dea Axelssons. Har alltid tyckt att det är en tantaffär :P men har faktiskt köpt en hel del snygga tröjor/toppar där på sistone. De har allt även i "stora" storlekar och riktigt bra priser.

• Anakha
    Anonym (Kvinna27) skrev 2018-02-13 11:10:28 följande:

Tack för tipset! Jag kan inte heller gå med värdighet i särskilt höga klackar, så dessa såg ut att vara i min smak

Hahaha! Nej, samma här! Ibland får man ju bara inse sina begränsningar! ;)
Svar på tråden Bra kontorskläder som plus size? Hjälp önskas!