• Anonym (fobisk)

    Spyfobi, smittutbrott på dagis, vabba

    Jag har allvarlig spyfobi, och det är så pinsamt. Min man tycker jag är sjuk i huvudet :( och i onsdags morse fick jag veta att det gick jättemkt magsjuka på dagis. Fick panik o sa till personalen att jag vabbar istället o tog med de två yngsta hem (3 o 4 år) (storasyster går i 6-års). Sa till jobbet att de var förkylda och var sen hemma ons, tors, fre, tänkte det borde vara ok efter helgen.

    Gick med dem till dagis men det visade sig att "epidemin" bara blivit värre, en av de sista på dagen hade spytt ner deras samlingsmatta (de hade bara torkat upp det o låtit den ligga kvar) fre eftermiddag, fler på vår avdelning var sjuka. Tog med dem hem IGEN o kände mig som ett totalt psykfall. Barnen är rastlösa o säger att "vi är ju inte förkylda!" o maken är arg, men dagis tycker jag gör rätt för det är extremt illa där nu.

    Sa till jobbet att jag nu vabbade med storasyster som fått förkylningen, men maken skickade iväg henne så hoppas inte jobbet kan se att det är småsyskonen istället? (Det är ju HÄR jag börjar känna att allt lixom börjar låta galet).

    Jag har panik.Försökte få min mamma att passa dem någon dag så jag kan jobba men hon vägrar. Maken är skitsur o tycker jag är sinnessjuk. Men hur kul känns det att skicka dit dem & veta att de säkerligen kommer bli jättesjuka? Om jag bara kunde hålla dem borta veckan ut men ååå jag måste ju få jobba! Pepp o råd snälla :"(

  • Svar på tråden Spyfobi, smittutbrott på dagis, vabba
  • Anonym (Pinsamt)

    Vad vill du ha pepp med? Du utnyttjar vann för friska barn och låter jobbet ta smällen. Jag tänker inte ge dig pepp. Förstår att din man är arg och jag förstår att din mamma inte vill ta hand om dina barn DU olagligt tar ut vabb för.

  • Whitehorse1979

    Ingen vill såklart ha kräksjuka.

    Men skärp dig, du bör nog få hjälp med ditt bekymmer.

    Du begår ett lagbrott.

    Det är fasen värre än kräksjuka.

    Det kan straffa sig om FK får reda på det.

  • Pope Joan II

    Du bör väl ta itu med din emetofobi kan jag tycka. Det är väldigt olyckligt när fobier, vilka de än är, tillåts inte bara begränsa den som har dem utan också går ut över personens omgivning. 

  • Duckan

    Vad för pepp vill du ha? Jag anser inte att det är korrekt att ta ut vab för friska barn.

  • Anonym (**)

    Blir barnen sjuka så kan ju mannen, som tycker det är OK med spyor, stanna hemma med dom.

  • Anonym (Evin)

    Och tänk, efter allt detta okynnes-vabbande kan nåt av barnen likafullt dra hem magsjukan nästa vecka och så måste de vabba nån vecka till....

  • Lena

    Lämna dem i morgon och låt maken vabba vid magsjukor. Så gör vi hemma hos oss.

  • Anonym (M)

    Jag tar aldrig ut VAB pga behöver inte ekonomiskt så varsågod du kan få tillgodoräkna dig alla de gånger jag varit hemma. Tycker du gör rätt som håller dem hemma. MEN du behöver få hjälp med spyfobin, för din egen och barnens skull. Jag håller också hemma vis kräksjukeutbrott av den magnituden, vem fan vill ha det.

  • Fru Ve

    Det blir ju helt ohållbart med tre barn att ha alla hemma så fort det går magsjuka på något av de dagis eller skola där de går. Risken är att ni blir hemma halva vintern varje år. Det är ju dessutom olagligt att vabba med friska barn =/ Så sök hjälp för din ångest och fobi istället TS!

  • Anonym (Dumt)

    Har du inte ögonen på dig innan kan du komma undan med fusket. Men har jobbet redan uppmärksammat att du har mycket frånvaro är det värre. Säger barnen hemma att de ju inte är förkylda så säger de nog detsamma på dagis. Det blir inte så bra. Bor ni och jobbar på mindre ort så når infon sannolikt ditt jobb. Lös grundproblemet istället.

Svar på tråden Spyfobi, smittutbrott på dagis, vabba