• beccagranen

    Planlösning


    Vad tycker ni om denna planlösningen? Något som du direkt känner är opraktiskt,skulle ändra?

    Har precis köpt ett 70-tals hus på 145 kvm. På övre plan är det ett stort sovrum med raderobsvägg, två mindre sovrum, badrym samt hall med förvaring. Vi är två vuxna och två barn.

  • Svar på tråden Planlösning
  • Fia 28

    Känns opraktiskt att behöva gå via badrummet för att komma till tvättrummet. Du kommer ju inte dit om badrummet är upptaget.

  • Mia86a

    Jag hade velat ha en separat ingång till tvättstugan direkt från hallen om det är möjligt. I övrigt ser det ok ut tycker jag.

  • Anonym (Anna)

    Jag hade tagit bort det lilla rummet så att vardagsrummet blir större.

    Att man måste gå igenom toan för att kunna tvätta, tycker inte jag är någon big deal.

  • beccagranen
    Anonym (Anna) skrev 2018-02-14 10:16:24 följande:

    Jag hade tagit bort det lilla rummet så att vardagsrummet blir större.

    Att man måste gå igenom toan för att kunna tvätta, tycker inte jag är någon big deal.


    Jag har gått i dom tankarna med, men så är det en kamin till vänster på tv väggen. 
  • sextiotalist

    Jag hade skippat den öppna planlösningen, försökt skärma av köket, jag har ännu inte varit inne i ett hem med den typen av planlösning som varit trivsamt. Jag skulle också sätta in ett badkar

  • Anonym (Anna)
    beccagranen skrev 2018-02-14 10:25:31 följande:
    Jag har gått i dom tankarna med, men så är det en kamin till vänster på tv väggen. 
    Det missade jag. Ja, det gör det knepigare.
  • Anonym (Anna)
    Mia86a skrev 2018-02-14 10:04:03 följande:

    Jag hade velat ha en separat ingång till tvättstugan direkt från hallen om det är möjligt. I övrigt ser det ok ut tycker jag.


    Skulle aldrig ta bort garderoberna från hallen, det är viktigare än egen ingång.
  • Almina

    Jag hade nog behållt det som det är. Och använt kontoret som kontor och det andra rummet som tv-rum/lekrum till barnen (beroende på hur gamla barnen är...).

    Hade varit smidigt med separat ingång till tvättstugan för hallen. Men jag skulle nog inte tycka att det var värt det i förhållande till att förlora garderobsutrymme i hallen. En sån förändring skulle jag i vilket fall inte göra före inflytt utan i så fall efter ett tag om vi skulle känna behov av det.

  • Mia86a
    Anonym (Anna) skrev 2018-02-14 11:26:40 följande:

    Skulle aldrig ta bort garderoberna från hallen, det är viktigare än egen ingång.


    Ok, jag håller inte med dig. Med en dörr skulle en del av garderoberna kunna vara kvar och övrig förvaring skulle kunna vara under trappen i hallen.
Svar på tråden Planlösning