• Äldre 19 Feb 18:45
    1615 visningar
    3 svar
    3
    1615

    Är det 100% att man blir gravid?

    Hej, är en 18 årig tjej och är jätte orolig.

    Jag hade sex på alla hjärtans dag men en kille, vi använde kondom men den sprack utan att vi ens märkte det för vi var fullt inne i akten. När han sedan kommer och att han drar ut hans kuk så möts vi av en spräckt kondom och får panik. Jag har inte haft NÅGON tid alls för att besöka Uno, och inte tillfälle att gå till apoteket för akut piller. Jätte dumt.. men nu blev det så. Är verkligen inte redo för ett barn.

    Iallafall, jag har en app på mobilen som visar när jag har mens, ägglossning osv. De visade sig att vi hade sex TVÅ dagar innan ägglossning, och det stod ?chans för att bli gravid? på dagarna innan och efter. Är det stor chans att jag blivit gravid?? Laddade ner 3 olika mens appar och dom visade ägglossning på ungefär samma dagar. Får panik.

    Har ni inte blivit gravida fast han kommit i er?

    Tidigare förhållanden och sex har jag kört utan kondom fast att killen drar ur innan han kommer och har aldrig blivit gravid.

    Vad tror ni? Tacksam för svar!

    /orolig tjej :(


    ...
  • Svar på tråden Är det 100% att man blir gravid?
  • Äldre 19 Feb 18:57
    #1

    I din ålder är chansen/risken att bli gravid mellan 30-40% om man har sex vid ägglossning.


    Tells it the way it is.
  • Anonym (Xoxo)
    Äldre 19 Feb 19:05
    #2

    Det är ju jättesvårt att säga. Sperma kan ju överleva länge i vaginan men bara för att det finns sperma så betyder ju inte det att du blir gravid. Ta ett test när du är beräknad att ha mens, svårt att veta nu.

    Jag och min man har avbrutet samlag men då jag blev gravid med första så "hann" han inte ut och några veckor efter plussade jag. Nu är vi gravida igen och det fick på 1 a försöket.

    Är det så att du inte är redo så vänd dig och prata med BM för att diskutera abort om du känner att du inte är redo och om du klarar av att gå igenom en abort.

    Men andas först och tänk positivt.

    Hoppas det läser sig för dig

  • Äldre 19 Feb 22:27
    #3

    Man blir inte alltid gravid bara för att man har oskyddat sex runt ägglossning eftersom kvinnor inte alltid har ägglossning varje månad, 10 ägglossningar/år är vanligt.

    Som andra skrivit så är det ju egentligen omöjligt att säga om du blivit gravid eller inte. Tyvärr är det bara att vänta och sedan göra ett test lagom till när det är dags för mens. Du kan ju också ringa umo för rådgivning och stöd.

    Lycka till!

Svar på tråden Är det 100% att man blir gravid?